Az online marketing folyamatos figyelmet, szaktudást és erőforrásokat igényel. Cégvezetőként, marketinges vezetőként azonban gyakran szembesülhetsz azzal, hogy ezek az erőforrások nem állnak rendelkezésre, vagy egyszerűen más prioritások mellett nem tudsz elég időt fordítani a marketingre. Mikor érdemes elgondolkodni az online marketing kiszervezése mellett? Ebben a cikkben összegyűjtöttük az 5 legfontosabb jelet, amelyek arra utalnak, hogy itt az ideje profi segítséget kérned.
1. Túl sok időt vesz el a napi működésből
Az online marketing kivitelezése számtalan apró, de időigényes feladatból áll: kampányok tervezése, tartalomkészítés, elemzések készítése, követése, social media marketing kivitelezése és még sok más. Ezek a feladatok könnyen felemészthetik az idődet és energiádat, amit a cégfejlesztésre fordíthatnál. Ha ezeket a teendőket érzed akadálynak abban, hogy a céged fő tevékenységére összpontosíts, az egyértelmű jel, hogy kiszervezésre van szükséged.
Mit nyerhetsz?
- Felszabadul az időd, így a stratégiai feladatokra koncentrálhatsz.
- Egy ügynökség szisztematikusan, terv szerint dolgozik, biztosítva a folyamatok zavartalanságát.
2. Nincsenek meg a kívánt eredmények
Hiába fektetsz energiát a marketingbe, ha az eredmények nem hozzák az elvárt üzleti növekedést. Ha nem tapasztalsz konzisztens ügyfélszerzést, alacsony a konverziós arány, vagy nem nő a forgalom, ideje lehet átgondolni a stratégiádat. Egy szakértő csapat nemcsak eredményeket hozhat (pl. online hirdetés segítségével), hanem az üzleti céljaid elérését is gyorsíthatja. Így biztos lehetsz abban, hogy a marketinged a megfelelő irányba halad.
Mit nyerhetsz?
- Tapasztalt szakemberek által kidolgozott, hatékonyabb kampányokat.
- Jobb ROI (megtérülés), hiszen a profi marketingesek tudják, hogyan érdemes optimalizálni.
3. A technológia és trendek követése nehézséget okoz
Az online marketing világa rohamosan változik. Nap mint nap jelennek meg új platformok, eszközök és trendek. Ha nincs időd vagy szakértelmed lépést tartani ezekkel a változásokkal, azzal értékes lehetőségektől esel el, miközben versenytársaid folyamatosan előnyre tehetnek szert. Egy online marketing ügynökség bevonása segíthet abban, hogy ne maradj le a legújabb lehetőségekről.
Mit nyerhetsz?
- Egy ügynökség mindig naprakész tudással rendelkezik.
- Gyorsan alkalmazzák a legújabb trendeket, így versenyelőnyre tehetsz szert.
4. Nem tudod, hogyan mérd az eredményeket
A versenytársak elemzése elengedhetetlen az üzleti sikerhez. Ha azt látod, hogy konkurenseid aktívabbak, nagyobb közönséget érnek el, vagy eredményesebb kampányokat futtatnak, az komoly jel lehet. Egy ügynökség segítségével hatékonyan elemezheted versenytársaid stratégiáit, és célzott lépéseket tehetsz a lemaradás csökkentése érdekében. Ezáltal nemcsak felzárkózhatsz, hanem akár előnyt is szerezhetsz a piacon.
Mit nyerhetsz?
- Profik által készített érthető riportokat, amik alapján dönthetsz.
- Adatokon alapuló stratégiai javaslatokat, amik segítenek a fejlődésben.
Nem egyszerű dolog a kiszervezés, mindkét félre szükség van
Természetesen nem egyik napról a másikra jön össze egy online marketing kiszervezés, hiszen mindkét fél oldaláról van, aminek meg kell felelni. A megbízói oldalról érdemes azzal számolni, hogy szükség lesz kapcsolattartóra, marketing büdzsére (munkadíj, hirdetési költségek és esetlegesen szoftver költségek) és nem utolsó sorban bizalomra. A megbízott ügynökség felől pedig jogosan várhatja el a megbízó, hogy szakértelemmel, odafigyeléssel és a cég növekedését elősegítő marketing munkafolyamatokkal támogassa a közös munkát.
Összegezzük, hogy mikor éri még az online marketing kiszervezése
Ha a fent említett felsorolások közül bármelyik helyzet igaz rád, itt az ideje, hogy elgondolkodj az online marketing kiszervezés kapcsán. Egy megbízható ügynökség nemcsak időt spórolhat meg neked, hanem segíthet abban is, hogy céged kitűnjön a versenytársak közül, és maximálisan kihasználd az online marketingben rejlő lehetőségeket. (Ide be is szúrnám, hogy csapatunk szívesen segít neked ebben a helyzetben, a kapcsolatfelvételért csak KATTINTS IDE!)
Sok sikert és kitartást kívánunk az online marketingedhez!