Gyakran egy figyelmetlen pillanat is elegendő lenne ahhoz, hogy lemaradjunk egy Instagram trend megjelenéséről. Az önmagában havi 2 milliárd felhasználót számláló applikációval nem könnyű lépést tartani. Egy, a trendekre is fókuszt helyező részletes social media stratégiával azonban 2025-ben is a hype élén maradhatsz.
#1 Előfizetések
Az Instagram-előfizetések 2024-ben robbantak be, ezzel lehetőséget adva arra, hogy közvetlenül pénzt kereshess az Instagram fiókoddal. A funkció lényege, hogy a felhasználók díj ellenében feliratkozhatnak rád és cserébe hozzáférést kaphatnak exkluzív tartalmakhoz és promóciókhoz a platformon.
Az előfizetéses rendszer jelenleg 44 országban érhető el, (köztük Magyarországon is), azonban hazánkban még kevésbé kihasznált az új funkció, szóval mindenképpen látunk még benne potenciált.
#2 Bővített carousel posztok
Az Instagram carousel-ek már régóta működnek a platform tárházában, azonban tavaly óta a megszokott maximum 10 helyett, akár 20 képet és videót is hozzáadhatsz egy IG carousel poszthoz. Ez a funkció továbbra is remek lehetőség nemcsak a fotó dump-okhoz, de a történetmesélésre egyaránt
#3 Az AI előretörése
Ha már Instagram trendek, a legvitatottabb topic jelenleg az online térben továbbra is a mesterséges intelligencia. A Meta mindent belead az AI-ba, és gyakran indít el olyan frissítéseket, amelyekkel remekül lehet kísérletezni.
Mivel viszonylag új technológiáról van szó, ezért az vitathatatlan, hogy az AI könnyen felkelti a közönség érdeklődését, azonban továbbra is kérdéses, hogy etikai szempontból mennyire igazságos a többi tartalomgyártóval szemben.
#4 Válaszvideók
Sok Instagram trend értelemszerűen gyakran egybevág a konkurens TikTok eszköztárával. Nincs ez másképp a „válasz Reels” funkcióval sem, ami a TikTok-on már bejáratott gyakorlatnak számít. Amikor egy felhasználó megjegyzést hagy egy Reels videóhoz, a Reels posztolója egy másik videóval válaszolhat, így párbeszédet teremtve a kommentelőkkel.
Előfordul, hogy a válasz Reels-ek ténylegesen kérdésekre válaszolnak, esetleg pozitív visszajelzésekre hívják fel a figyelmet, ezen kívül jellemző, hogy a felhasználók a Reels válaszokban negatív megjegyzésekre reagálnak kreatív formában. Bármelyik is legyen a cél, a videós válasz funkció egyértelműen boostolja a platformon a valós interakciókat.
#5 Hirdetni vagy nem hirdetni? Nem is kérdés!
Ez nem kizárólag specifikusan Instagram trend, hiszen a legtöbb platformra igaz, hogy a túl direkt, arcbatolós hirdetések már inkább kontraproduktívnak könyvelhetőek el. Ezért az Instagram hirdetések túlnyomó része inkább a jól megtervezett szponzorált posztokra épül, mivel ezek sokkal hitelesebb hangulatot keltenek a felhasználókban.
@ungdani #reklám Az igazi legendák december elején állítanak fát, és maguk alakítják a saját karácsonyi tradíciójukat💪 legyél te a saját Mikulásod🎅 Jöhet kommentbe, hogy te mivel teszed személyessé és egyedivé az ünnepet👇 Köszönöm a támogatást a @Coca-Cola-nak!🎄 #gondolatok #karacsony #szeretet #felnoves #CocaCola #CocaColaKarácsony #nyissacsodára ♬ eredeti hang – Dani Ungvárszki
#6 Egy link, nem link!
Eleinte az Instagram csak egy link lehetőséget kínált a profilok biojában (így született meg a Linktree egyébként). Most már azonban akár 5 linket is hozzáadhatsz a leírásodhoz, hogy forgalmat irányíts a különböző online platformjaidra.
Érdemes ezt a bővített verziót a lehető legjobban kihasználni, a linkeket pedig időnként felülvizsgálni és naprakészen tartani.
#7 Jegyzetelj!
Ez az Instagram Jegyzetek tökéletes középút a caption-ök és a My Story funckió között. Az Instagram-jegyzetek rövid miniposztok (legtöbb esetben szövegek és zenék, de akár fotót is csatolhatunk hozzájuk).
Hasonlóan a My Story-hoz szintén csak ideiglenes megtekinthetőek, és ugyanúgy likeolhatóak, kommentelhetőek, és akár meg is válaszolhatóak. Ez az eszköz a cégek számára szintén az interaktív közönség kommunikáció kialakítására és fejlesztésére alkalmazható.
#8 Nem akarok beleszólni…de hozzá igen!
A platform egyik legújabb funkciója a Story kommentek – ahelyett, hogy DM-ben válaszolnál egy történetre, mostantól nyilvános kommentet is hagyhatsz. A legújabb Instagram trend segítségével nyilvánosan megoszthatod az, ötleteidet és a véleményedet, ami nagyszerű eszköz lehet a közösségépítéshez. Ez egy rendkívül egyszerű módja annak, hogy kapcsolatba lépj más vállalkozásokkal az iparágadban, a követőiddel, illetve olyan felhasználókkal és tartalomgyártókkal, akikkel esetleg partnerséget szeretnél kialakítani.
A trendekben való részvétel nemcsak szórakoztató de elősegíti a viralitás esélyét is, azonban fontos, hogy mindig a márkaépítést tartsd szem előtt, amikor a következő népszerű táncot vagy poénos megjelenést keresed. Szeretnél többet kihozni a social media jelenlétedből? Mi segíthetünk!