8 Instagram trend, ami meghatározó lesz 2025-ben 

8 instagram trend 2025 - scl media online marketing ügynökség

Gyakran egy figyelmetlen pillanat is elegendő lenne ahhoz, hogy lemaradjunk egy Instagram trend megjelenéséről. Az önmagában havi 2 milliárd felhasználót számláló applikációval nem könnyű lépést tartani. Egy, a trendekre is fókuszt helyező részletes social media stratégiával azonban 2025-ben is a hype élén maradhatsz.

#1 Előfizetések

Az Instagram-előfizetések 2024-ben robbantak be, ezzel lehetőséget adva arra, hogy közvetlenül pénzt kereshess az Instagram fiókoddal. A funkció lényege, hogy a felhasználók díj ellenében feliratkozhatnak rád és cserébe hozzáférést kaphatnak exkluzív tartalmakhoz és promóciókhoz a platformon. 

Az előfizetéses rendszer jelenleg 44 országban érhető el, (köztük Magyarországon is), azonban hazánkban még kevésbé kihasznált az új funkció, szóval mindenképpen látunk még benne potenciált.

Az Instagram carousel-ek már régóta működnek a platform tárházában, azonban tavaly óta a megszokott maximum 10 helyett, akár 20 képet és videót is hozzáadhatsz egy IG carousel poszthoz. Ez a funkció továbbra is remek lehetőség nemcsak a fotó dump-okhoz, de a történetmesélésre egyaránt

#3 Az AI előretörése

Ha már Instagram trendek, a legvitatottabb topic jelenleg az online térben továbbra is a mesterséges intelligencia. A Meta mindent belead az AI-ba, és gyakran indít  el olyan frissítéseket, amelyekkel remekül lehet kísérletezni.

Mivel viszonylag új technológiáról van szó, ezért az vitathatatlan, hogy az AI könnyen felkelti a közönség érdeklődését, azonban továbbra is kérdéses, hogy etikai szempontból mennyire igazságos a többi tartalomgyártóval szemben.

#4 Válaszvideók

Sok Instagram trend értelemszerűen gyakran egybevág a konkurens TikTok eszköztárával. Nincs ez másképp a „válasz Reels” funkcióval sem, ami a TikTok-on már bejáratott gyakorlatnak számít. Amikor egy felhasználó megjegyzést hagy egy Reels videóhoz, a Reels posztolója egy másik videóval válaszolhat, így párbeszédet teremtve a kommentelőkkel.

Előfordul, hogy a válasz Reels-ek ténylegesen kérdésekre válaszolnak, esetleg pozitív visszajelzésekre hívják fel a figyelmet, ezen kívül jellemző, hogy a felhasználók a Reels válaszokban negatív megjegyzésekre reagálnak kreatív formában. Bármelyik is legyen a cél, a videós válasz funkció egyértelműen boostolja a platformon a valós interakciókat.

#5 Hirdetni vagy nem hirdetni? Nem is kérdés!

Ez nem kizárólag specifikusan Instagram trend, hiszen a legtöbb platformra igaz, hogy a túl direkt, arcbatolós hirdetések már inkább kontraproduktívnak könyvelhetőek el.  Ezért az Instagram hirdetések túlnyomó része inkább a jól megtervezett szponzorált posztokra épül, mivel ezek sokkal hitelesebb hangulatot keltenek a felhasználókban.

@ungdani #reklám Az igazi legendák december elején állítanak fát, és maguk alakítják a saját karácsonyi tradíciójukat💪 legyél te a saját Mikulásod🎅 Jöhet kommentbe, hogy te mivel teszed személyessé és egyedivé az ünnepet👇 Köszönöm a támogatást a @Coca-Cola-nak!🎄 #gondolatok #karacsony #szeretet #felnoves #CocaCola #CocaColaKarácsony #nyissacsodára ♬ eredeti hang – Dani Ungvárszki

Eleinte az Instagram csak egy link lehetőséget kínált a profilok biojában (így született meg a Linktree egyébként). Most már azonban akár 5 linket is hozzáadhatsz a leírásodhoz, hogy forgalmat irányíts a különböző online platformjaidra. 

Érdemes ezt a bővített verziót a lehető legjobban kihasználni, a linkeket pedig időnként felülvizsgálni és naprakészen tartani.

#7 Jegyzetelj!

Ez az Instagram Jegyzetek tökéletes középút a caption-ök és a My Story funckió között. Az Instagram-jegyzetek rövid miniposztok (legtöbb esetben szövegek és zenék, de akár fotót is csatolhatunk hozzájuk).

Hasonlóan a My Story-hoz szintén csak ideiglenes megtekinthetőek, és ugyanúgy likeolhatóak, kommentelhetőek, és akár meg is válaszolhatóak. Ez az eszköz a cégek számára szintén az interaktív közönség kommunikáció kialakítására és fejlesztésére alkalmazható.

#8 Nem akarok beleszólni…de hozzá igen!

A platform egyik legújabb funkciója a Story kommentek – ahelyett, hogy DM-ben válaszolnál egy történetre, mostantól nyilvános kommentet is hagyhatsz. A legújabb Instagram trend segítségével nyilvánosan megoszthatod az, ötleteidet és a véleményedet, ami nagyszerű eszköz lehet a közösségépítéshez.  Ez egy rendkívül egyszerű módja annak, hogy kapcsolatba lépj más vállalkozásokkal az iparágadban, a követőiddel, illetve olyan felhasználókkal és tartalomgyártókkal, akikkel esetleg partnerséget szeretnél kialakítani.

A trendekben való részvétel nemcsak szórakoztató de elősegíti a viralitás esélyét is, azonban fontos, hogy mindig a márkaépítést tartsd szem előtt, amikor a következő népszerű táncot vagy poénos megjelenést keresed. Szeretnél többet kihozni a social media jelenlétedből? Mi segíthetünk!

Picture of Bugár Vivien

Bugár Vivien

Social stratéga
Oszd meg a cikket az ismerőseiddel is!

Ezek is érdekelhetnek téged

UGC és EGC - Külsős tartalommal a sikerért

UGC és EGC – Külsős tartalommal a sikerért

A digitális marketing világában a hagyományos reklámozási formák mellett egyre nagyobb szerepet kapnak azok a tartalmak, amelyek közvetlenül a márkák...

A SEO szövegírás fontossága

A SEO szövegírás fontossága

A digitális marketing világában a SEO szövegírás kulcsfontosságú szerepet tölt be. Egy jól megírt, és keresőoptimalizált tartalom értékes a felhasználók...

Social listening - hogyan használjuk hatékonyan

Social listening – hogyan használjuk hatékonyan?

A digitális marketing világában a márkáknak folyamatosan alkalmazkodniuk kell a gyorsan változó környezethez, és az egyik legfontosabb eszközzé válik a...

Mi vagyunk a hiányzó puzzle darab,
a sikeredhez!

Összekötjük cégedet a digitális világgal, hogy minden darab a helyére kerüljön a siker felé vezető úton. Kérj ajánlatot online marketing szolgáltatásaink bármelyikére és kezdjünk bele a közös munkába!

Dolgozzunk együtt - SCL Media

Csatlakozz a bennfentesekhez! 🤫

Szerezd meg elsőként a legfrissebb infókat, tippeket és exkluzív tartalmakat. Csatlakozz a bennfentesekhez, és légy részese egy nagyszerű körnek!

POPUP - hírlevél feliratkozás
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le semmiről!

Iratkozz fel hírlevelünkre, mi pedig bedobunk a postaládába pár hasznos infót!