Mire jó a kulcsszó kutatás?

Mire jó a kulcsszó kutatás?

Kulcsszó kutatás – egy kifejezés, amit minden bizonnyal már sokszor hallottál napjaink digitalizált világában. De nem csak maga a kifejezés ismert, hiszen nap mint nap használjuk – egy jó marketing csapat pedig mindig naprakész benne és biztosan segítségedre lesz

Az elmúlt években egyre nagyobb hangsúlyt kapott, köszönhetően a különböző platformok, mint a Google egyre nagyobb térhódításának. Korábban nem látott, új módszerek jelentek meg, amelyek igazán hatásosnak bizonyultak. Egy jó kulcsszó kutatás által pontosabb célzási lehetőségeink vannak, így több releváns tartalmas jelenít meg a keresőmotor.

Miért fontos a kulcsszó kutatás?

A kulcsszó kutatás az online marketing egyik legfontosabb alapköve. Lehetővé teszi, hogy megtaláld azokat a keresőszavakat és kifejezéseket, amelyeket a potenciális ügyfeleid használnak a keresőmotorokban. Ezek a szavak és kifejezések releváns útmutatót adnak arról, milyen tartalmakat érdemes készítened, hogy a célközönséged figyelmét magadra vond. Mondhatjuk azt is, hogy ez az első lépése annak, hogy bevonzd az érdeklődőket, akik később ügyfeleid, vásárlóid lehetnek. 

A mai digitális világban a Google és más keresőmotorok célja, hogy minél pontosabb választ adjanak a felhasználók kérdéseire. Ha vállalkozásod releváns tartalmakkal van jelen az online térben, nemcsak a keresőmotorok előkelő helyeit foglalhatod el a digitális térben, hanem az ügyfelek figyelmét is hatékonyabban megragadhatod. Ezért a kulcsszó kutatás nemcsak technikai feladat, hanem stratégiai lépés is. Az üzleti siker egyik alappillére, ha valaki egy tudatosan felépített vállalkozást szeretne újabb szintre emelni.

Hogyan végezzünk hatékony kulcsszó kutatást?

Érdemes több lépésre felbontani a témát, ha igazán jó eredményeket szeretnének. Fontos azonban tudni, hogy egy jó szakember léte elengedhetetlen, azonban vannak olyan lépések, melyben mi is a segítségére leszünk.

Először a legfontosabb dolog, hogy készítsünk egy listát olyan témákról, melyek relevánsak a saját vállalkozásunk számára. Például ide sorolhatunk olyan kérdéseket is akár, amelyek az üzleted során felmerülnek ügyfelektől és partnerektől egyaránt.

Tegyük fel, hogy egy online marketinggel foglalkozó céged van. Ebben az esetben olyan keresőszavak jönnek fel a kulcsszó kutatás első lépéseként, mint „SEO”, „Facebook hirdetés”, „keresőoptimalizálás”, „TikTok hirdetések”, stb. Általában ezen kulcsszavakhoz tartozik egy szám is, amely azt mutatja, hogy havonta átlagosan annyian keresnek rá. Természetesen minél nagyobb az a szám, annál jobb, hiszen ha valamire többször keresnek rá. Akkor több érdeklődőnk lesz – ha pedig kisebb, az sem feltétlenül baj. Főleg, ha valami olyan terméket, vagy szolgáltatást árulunk, ami egy kisebb réteg számára szól -, de várhatóan kevésbé lesz hatékony a célzás.

Másodszor, ha megvagyunk ezekkel, akkor egy kicsit specifikusabban kell meghatároznunk a kulcsszavakat. Amennyiben az előbb említett hasonlatnál maradunk, akkor például a „keresőoptimalizálás”-t kell kibővítenünk, hogy szerintünk mire kereshetnek az emberek.

Ilyenkor gondoljuk végig, hogy vajon mire fognak keresni a potenciális ügyfeleink, vásárlóink? Mi az, ami felkeltheti az érdeklődésüket, ami alapján rá fognak keresni a Google-ben? 

Például:

  • Google keresőoptimalizálás
  • keresőoptimalizálás szakértő
  • keresőoptimalizálás árak
  • mi a keresőoptimalizálás
  • keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Ennek kapcsán ajánlott egy hosszabb listát készíteni, hogy mégis mire kereshetnek rá a felhasználók. Aprócska trükk, de ha a Google keresőnél maradunk, akkor, ha a lap legaljára görgetünk, van egy olyan opció, hogy kapcsolódó kérdések. Ha erre rámegyünk, akkor további javaslatokat kapunk egyenesen a keresőóriástól, ami csak a hasznunkra lehet.

Harmadjára pedig meg kell értenünk, hogy mit szeretnének a felhasználók tőlünk. Egy kulcsszó kutatás során az egyik legfontosabb tényező az, hogy ezt tisztázzuk és egyben megértsük, hiszen erre fogunk releváns kereséseket kapni az érdeklődőktől, amelyek által vásárlásra ösztönözhetjük őket. 

A példánál maradva nem mindegy, hogy mire kapjuk a keresést. Azért, mert valaki a webshopját szeretné tovább fejleszteni és jobb eladásokat elérni? Vagy éppen arra kapjuk, mert valaki a diplomamunkájához keres forrást? Ugyan mindkét esetben kaphatunk keresési eredményeket a kulcsszóra, de egyikből lehet csak bevételünk, míg a másikból nem.

Például, ha valaki „keresőoptimalizálás árak” kifejezésre keres, akkor több mint valószínű, arról szeretne információt kapni, hogy mennyi annak az adott díjszabása. Ezért is nagyon fontos ismerni a célközönségünket és ennek megfelelően elvégezni a kulcsszó kutatást. És ha releváns információkat talál weboldalunkon, akkor lényegében már megtettük az első lépést, hiszen „bemutatkoztunk” adott termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal az adott felhasználó számára.

Van különbség magyar és angol nyelvű kulcsszó kutatás között?

A válasz röviden: igen. A legnagyobb különbség abban mutatkozik, hogy ameddig az angol nyelv esetében nem ritka az 5-6 szóból álló mondat, addig magyar nyelven általában 3 szónál terjedelmesebb kulcsszó kutatásra nem érdemesebb energiát fordítani, hiszen nem fog releváns eredményeket hozni.

A különbség leginkább a ragozásokból következik, ugyanis ameddig angol nyelven egymás után írjuk a szavakat, addig magyarban ragozzuk őket, ami még inkább megnehezíti a hatékony célzást. Emiatt nem ajánlott 2-3 szónál hosszabb kifejezésre időt fordítani, hiszen akkor már kevésbé lesznek releváns találataink a keresőkben.

Hogyan végezzünk hatékony kulcsszó kutatást?

Számos remek szolgáltatást megtalálhatunk a weben. Az egyik talán legismertebb a Google Kulcsszótervező, de mellette természetesen olyan fizetős szoftvereket is találhatunk, mint az Ahrefs vagy a SEMrush. Ezek az eszközök nemcsak a keresési volumeneket és versenyt mutatják meg, hanem további kulcsszójavaslatokat is kínálnak a témában, ami szintén a hasznunkra lesz a későbbiek folyamán. Ezáltal pedig könnyen összeállíthatsz egy olyan kulcsszólistát, amely segíthet a tartalomstratégiád kialakításában.

Érdemes azonban megjegyezni, hogy vannak ingyenes szoftverek erre a célra, de a legtöbb és a legjobb alternatívák bizony fizetősök lesznek.

Kulcsszó kutatás és a Google Ads

A kulcsszó kutatás nemcsak a SEO területén alapvető fontosságú, hanem a Google Ads kampányok tervezése során is. Egy jól megtervezett hirdetési kampány alapja a releváns kulcsszavak kiválasztása, amelyek nemcsak a potenciális ügyfeleket érik el, hanem hatékonyan optimalizálják a költségkeretet is. A megfelelő kulcsszavak kiválasztásával a vállalkozásod hirdetései pontosan azokhoz az emberekhez jutnak el, akik ténylegesen érdeklődnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt.

A kulcsszó kutatás segít megérteni, hogy a célközönség milyen szavakat és kifejezéseket használ, amikor egy adott problémára keres megoldást. Ha például a már említett online marketinggel foglalkozó céget üzemeltetsz, az emberek leginkább a „SEO” vagy a „Facebook hirdetések” kifejezéseket keresik, akkor ezek a kulcsszavak központi szerepet kaphatnak a hirdetési kampányaidban. Ennek segítségével a Google Ads algoritmusai pontosan a célzott közönséged számára jelenítik meg a hirdetéseidet, növelve a kattintások és a konverziók esélyét.Emellett a kulcsszó kutatás a költséghatékonyság szempontjából is lényeges. Ha olyan kulcsszavakra optimalizálsz, amelyek túl általánosak vagy nem relevánsak, akkor a hirdetések sok pénzbe kerülhetnek anélkül, hogy valódi értéket hoznának. Az alapos kulcsszó kutatás nemcsak jobb eredményeket hoz, hanem a kampány költségeit is optimalizálja, ami elengedhetetlen a Google hirdetések kapcsán.

Miért javasolt a kulcsszó kutatás szakemberekre bízni?

Ugyan a kulcsszókutatás egy jól tanulható folyamat, a legjobb eredmények eléréséhez gyakran érdemes szakember segítségét igénybe venni, aki ezzel foglalkozik. A profi SEO szakemberek nemcsak a legjobb kulcsszavakat fogják megtalálni számodra, hanem azok elemzésében is segíteni fognak. Emellett pedig olyan piaci trendekre és szempontokra hívják fel a figyelmet, amelyeket te talán figyelmen kívül hagynál.  

Egy jól elvégzett kulcsszó kutatás nemcsak a weboldalad tartalmainak fejlesztésében fog segíteni, hanem az üzleti stratégiád egészére is hatással lehet. Ha a megfelelő keresőszavakat célzod meg, hosszú távon növelheted a weboldalad forgalmát és organikus találati listákból származó látogatóid számát. Ez az alapja annak, hogy hatékonyan és költséghatékonyan érj el több ügyfelet az online térben.

A kulcsszó kutatás az online marketing nélkülözhetetlen része, amely nemcsak abban fog segíteni számodra, hogy több látogatót vonzz a weboldaladra, hanem abban is egyaránt, hogy releváns és értékes tartalmakkal erősítsd meg a márkád hitelességét. Bár a folyamat önállóan is elvégezhető, egy profi szakember, marketingügynökség bevonása még jobb eredményeket fog hozni.  

Ha pedig egy online marketing ügynökséggel dolgozol együtt, akkor más dolgokban is segíthetnek, mint például rámutatnak a megfelelő marketing pszichológia alapjaira. De természetesen ezen felül sok egyéb olyan szolgáltatást is nyújtani tudnak, amivel újabb szintre emelheted az online megjelenésed, amivel végső soron hatékonyabb kommunikációt és eladásokat érhetsz el.
Esetleg kérdésed merült fel a téma kapcsán? Akkor ne habozz velünk felvenni a kapcsolatot, hiszen biztosan segítségedre leszünk!

Picture of Huszti Dávid

Huszti Dávid

A kontent bűvész
Oszd meg a cikket az ismerőseiddel is!

Ezek is érdekelhetnek téged

Online marketing kiszervezés - 5 jel, ha itt az idő - SCL Media blog

5 jel, hogy ideje kiszervezned az online marketinged

Az online marketing folyamatos figyelmet, szaktudást és erőforrásokat igényel. Cégvezetőként, marketinges vezetőként azonban gyakran szembesülhetsz azzal, hogy ezek az erőforrások...

Mit csinál egy digitális marketing ügynökség

Mit csinál egy digitális marketing ügynökség?

A digitális marketing ügynökség szerepe a mai üzleti világban kiemelkedően fontos, mivel az online térben való sikeres jelenlét alapjaiban meghatározza...

Drón videó, avagy egy új nézőpont a céges videók világában?

Drón videó, avagy egy új nézőpont a céges videók világában?

Nem kérdés, de a drón viedeó forradalmasította a videókészítést az elmúlt évek folyamán, ahogyan egyre elterjedtebb lett – és különösen...

Mi vagyunk a hiányzó puzzle darab,
a sikeredhez!

Összekötjük cégedet a digitális világgal, hogy minden darab a helyére kerüljön a siker felé vezető úton. Kérj ajánlatot online marketing szolgáltatásaink bármelyikére és kezdjünk bele a közös munkába!

Dolgozzunk együtt - SCL Media

Csatlakozz a bennfentesekhez! 🤫

Szerezd meg elsőként a legfrissebb infókat, tippeket és exkluzív tartalmakat. Csatlakozz a bennfentesekhez, és légy részese egy nagyszerű körnek!

POPUP - hírlevél feliratkozás
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le semmiről!

Iratkozz fel hírlevelünkre, mi pedig bedobunk a postaládába pár hasznos infót!