Ha a közösségi médiáról és az online hirdetésekről beszélünk, akkor a stratégia megléte elengedhetetlen bármilyen vállalkozás számára. Gyakorlott marketingesek jól tudják, hogy egy kampány során muszáj az úgynevezett A/B tesztet alkalmazni ahhoz, hogy megnézzék, melyik a leghatékonyabb megoldás.
Ha úgy érzed, hogy a hirdetéseid hatékonyabbak lehetnének, akkor próbáld ki az alábbi tippeket annak érdekében, hogy olyan A/B teszt megoldásokat hozz létre, amelyeknek egyetlen fókuszpontja van: apró változtatások növelhetik az esélyeidet arra, hogy még inkább megragadd az emberek figyelmét.
Mi fán terem az A/B teszt?
Tisztázzuk rögtön az egyik leglényegesebb kérdést, hogy mégis mit takar az úgynevezett A/B teszt. Jól ismerik a marketing világában jártasok ezt az eljárást. Lényegében egy olyan módszer, amely során két különböző verzióját hasonlítjuk össze egy adott hirdetésnek annak érdekében, hogy megállapítsuk, melyik változat teljesítménye jobb. Mondhatni az online hirdetés kezelés egyik fontos alappillére.
A két verziót véletlenszerűen tárjuk a felhasználók elé, így az egyik részük az első (A) verziót látja, míg a többiek a második (B) verziót. Az eredmények elemzését követően pedig megállapíthatjuk, hogy például melyik változat éri el a több konverziót, vagy más, előre meghatározott célt.
Egy A/B teszt segít meghatározni, melyik változat teljesít jobban, ergo melyik verzióval érhető el hatékonyabban az általunk kitűzött cél. Ide tartozhatnak például a kattintások számainak növelése, az oldalon eltöltött idő megnövelése, vagy egy webáruház esetében a vásárlás ösztönzése. Emellett az A/B tesztelés eredményei segíthetnek a felhasználói élmény optimalizálásában egyaránt, ami egy szintén nagyon fontos tényező.
A hirdetési kreatívod legyen a kulcs
Visszatérve az ötletelésre, jól tudjuk, hogy az emberek sokszor a borító alapján ítélnek meg egy-egy könyvet. Ugyanezt természetesen elmondhatjuk a hirdetési kreatívoknál egyaránt, hiszen egy kellően figyelemfelkeltő képnél a felhasználók jobban harapnak.
Mindehhez természetesen nem szükséges hatalmas költségvetés, hogy figyelemfelkeltő Meta hirdetéseket készítsünk. Sok nagy és kis hirdető sikerrel alkalmazza az egyszerű, szemet gyönyörködtető kreatívokat az A/B teszt során.
Napjainkban rohamosan fejlődik a technológia és vele együtt a hirdetési ökoszisztémája. Egy hirdetési kreatív a kulcsa annak, hogy megragadjuk a közönségünk figyelmét, illetve új, potenciális vásárlókat szerezzünk. Mindezt persze hatékonyabban érhetjük el egy A/B teszt által, hiszen esetenként elég, ha csak minimálisan változtatunk a kreatívokon.
És mit változtassunk? Elég például már eleve a kreatív méretein kísérletezni. Kerüld a horizontális képeket, helyette fókuszálj a 9:16 és a 4:5 arányú képekre, amelyek sztorinál, illetve bejegyzéseknél jól mutatnak. Ezen felül kiemelhetsz grafikailag különböző hívó szavakat is a képen figyelve, hogy melyikre kapja fel a fejét jobban a célközönséged.
Emeld újabb szintre hirdetésed egy videóval
Napjainkban a felhasználók rengeteg videós kontentet fogyasztanak. Mi több, manapság egyre több kreatív hirdetési videóval is találkozhatunk, melyek igazán figyelemfelkeltőek.
Nem kell profi felszereléssel rendelkeznünk, hisz elég, ha jól bánunk az okostelefonunk kamerájával. A lényeg úgyis azon van, hogy miképp vesszük fel az adott videót. Természetesen a mai közösségi média sztenderdnek megfelelően ajánlott 9:16-os képarányban (tudod, “sztori méret”) készíteni a videókat – ha ez mégsem jönne össze, akkor a Meta hirdetéskezelőjében lehetőségünk van minimális korrektúrára, vágásra. Illetve ezeket akár TikTok-on is ellőhetjük.
Ahogyan a képeknél, úgy a videóknál is ajánlott A/B teszt által felmérni, hogy mire harapnak jobban a felhasználók. A legfontosabb, hogy minden esetben emeljük ki a mondandónkat az első három másodpercben – hiszen, ha eddig nem ragadjuk meg a figyelmet, akkor onnantól kezdve tovább görgetnek.
A szövegezést tekintve a legjobb eredményekért érdemes a mondandónkat 300 karakter alá beszorítani, s természetesen emojikat is használhatunk. Mi több, most már zenével is kísérletezhetünk, amit a Meta nagy előszeretettel ajánl a kampányai során.
A/B teszt által a hirdetési költségek csökkentéséért!
Hirdetési költségeket hosszú távon csökkenthetőek, vagy jobban mondva optimalizálhatóak. Éppen ezért is elengedhetetlen az A/B teszt alkalmazása. Mikor elindítunk egy kampányt, érdemes kisebb összeget fordítani a tesztre és felmérni, hogy az adott piacon mégis mire mutatkozik igény, hiszen így térülhet meg a befektetett összeg, így optimalizálható a hirdetésünk.
Ha az A/B teszt egyértelműen kimutatja, hogy melyik megoldást szeretik a felhasználók, akkor azzal kell tovább menni. Ha pedig hasonló teljesítményt hoznak, akkor az szintén egy opció lehet, ha megemeljük kicsit a tesztelésre szánt büdzsét – hiszen élesben is egy nagyobb összeget használunk majd.
Ha pedig vállalkozásodat egy újabb szintre emelnéd, akkor bízd profikra az online megjelenésed és a hirdetéseid kezelését. Ehhez vedd fel velünk a kapcsolatot az erre dedikált aloldalunk kitöltésével, illetve olvass további hasznos tippeket és trükköket a blogunkon.