Performance Max, a Google hirdetések nagyágyúja

Performance Max a Google hirdetesek nagyágyúja - SCL Media Online Marketing Ügynökség
Oszd meg a cikket az ismerőseiddel is!

Nagy érdeklődés várta a Google Ads Performance Max kampánytípus debütálását, ugyanis számos ígérettel kecsegtetett minket már tavaly nyáron. Azóta eltelt hónapok viszont elegendőek voltak arra, hogy kimutatható legyen, vajon tényleg annyira jó a Google új hirdetőfelülete, mint ahogyan azt anno beharangozták? A válasz pedig, hogy igen, telitalálat abban az esetben, ha minden szükséges adatot megadunk és célirányosan állítjuk be a paramétereket.

Mi is az a Performance Max?

Kezdjük rögtön az elején, ugyanis ez a legfontosabb kérdés. Mi az a Performance Max és mitől tér el mondjuk a többi Google Ads kampánytípus beállítástól?

A Google Performance Max egy univerzális kampánytípus, amely az összes Google Ads felületet egyben kínálja. Ide tartozik a Discover, Display, Gmail, Maps, Search és YouTube szolgáltatása az óriásvállalatnak.

Ameddig korábban külön kellett YouTube, Gmail, vagy akár Maps hirdetéseket feladni a Google rendszerén, addig a Performance Max a mesterséges intelligencián alapszik, így saját maga optimalizál a Google Ads teljes hálózatán és hozza ki a kampányainkból a legtöbbet. Mondhatni, ezzel az online hirdetéskezelésben egy új szintre emelte a szolgáltatását.

A Google Performance Max hirdetéseinek az előnyei

Jogosan felmerül a kérdés, hogy mi az új kampánytípus előnye. A válasz pedig a már említett mesterséges intelligencia, hiszen az egész mögött az úgynevezett machine learning alapú optimalizálás zajlik.

Magyarán mondva a Google az általunk megadott adatokból dolgozik és a különféle megjelenési felületekre többféle hirdetést állít össze. Természetesen illik megjegyezni, hogy ez elméletben jól mutat, azonban fontos, hogy minden technikai beállításra odafigyeljünk, hiszen egy rosszul beállított kampánynál nem fogja hozni a kívánt számokat.

Feltételek az új kampánytípushoz

Első blikkre a Google Performance Max kampányaihoz megannyi paramétert és dokumentumot kell megadnunk, ami miatt macerásnak tűnhet az egész felület. Illik azonban megjegyezni, hogy azért van ennyi dologra szüksége a kampánytípusnak, mivel a mesterséges intelligencia ezekre építkezik, s ezekből állítja össze a legoptimálisabb megoldást számunkra.

Először is kell, hogy a webáruháznak legyen aktív, mérhető online értékesítése. Ezt követően szükséges a Google Merchant Center feed létrehozása és beállítása. Nem utolsó sorban pedig a konverziós célok meghatározása és követő címkéinek bekötése, mivel ezekből táplálkozik és építkezik a mesterséges intelligencia.

Konverziókövetés és az optimalizálás miatt a mérési beállításoknak kiemelten fontos rendben lenniük, ezeket érdemes mindenképpen megfelelően ellenőrizni. A hirdetésekhez hasonlóan itt is több szöveg változatot kell (lehet) megadnunk a rendszernek:

  • 5 db 30 karakteres címsort;
  • 5 db 90 karakteres címsort;
  • 1 db 60 karakteres leírást;
  • 5 db 90 karakteres leírást, amelyben már írásjeleket is használhatunk.

Ezeken felül különböző kiemelési vagy hívás bővítményt is beállíthatunk még természetesen.

Konfiguráláskor, az elemcsoporthoz összesen 15 képet tölthetünk fel maximálisan, amelyeket érdemes alaposan megválasztani a kapmánycélhoz megfelelően. Továbbá célszerű a Google által felajánlott fekvő (1200 x 628), négyzet (1200 x 1200) és az álló (960 x 1200) képméreteket használni. Vagy úgy is fogalmazhatnánk, hogy érdemes mindegyik méretet felvenni a palettára.

Performance Max, a Google Ads jelenlegi zászlóshajója
Performance Max, a Google Ads jelenlegi zászlóshajója

Mi a különbség a Google Performance Max kampánya és más intelligens kampány között? 

Másabb a közönség, hiszen a Google automatizálja a célzást úgy, hogy közben a megjelenést is optimalizálja az általunk megadott adatok szerint. Ez többek között azért jó, mert nem egy célközönségünk lesz, hanem a platform számára megadjuk, hogy milyen irányba optimalizáljon, amely sokkal eredményesebb hirdetést tesz lehetővé.

Mivel a Google Performance Max kampánytípus teljesítményalapú, így az ajánlattételi stratégiák célalapúra váltanak. Maximális konverzió, ROAS és CPA érhető el általa.

Webáruházaknak mondhatni egy kötelező Google Ads kampánytípus

Manapság a webáruházak számára kötelezően ajánlott a Google Performance Max kampánytípus, hiszen meglehetősen jobb eredményeket hoz. Ezt mi is tapasztaljuk partnereinknél, akiknek a Performance Max kampányt elkezdtük futtatni az utóbbi időben. Természetesen a legfontosabb, hogy jól legyen beállítva a feed, ugyanis ennek hiányában nem fogja hozni a kívánt számokat. 

A Google újdonsága ugyan egy nagyon erős eszköz, de illik megjegyezni, hogy nem váltja ki az ügynökségi munkát, sem pedig egyetlen egy átgondolt hirdetési tervet sem. Mindenesetre jó irányba indult el ezzel a fejlesztéssel a Google.

Amennyiben szeretnéd webshop eladásaid egy sokkal hatékonyabb módszerrel megnövelni, akkor a Google Performance Max lesz a következő lépés. Ha pedig segítséget kérsz, akkor csapatunk segít átnézni és beállítani a hirdetési fiókod, valamint a lehető legoptimálisabb kampányt elindítani az új felületen. Lépj velünk kapcsolatba hello@sclmedia.hu email címen vagy a Kapcsolat oldalunkon keresztül

Huszti Dávid

Huszti Dávid

A kontent bűvész

Maradj mindig naprakész!

Irtakozz fel hírlevelünkre

Ezek is érdekelhetnek téged

Dolgozzunk együtt
a sikeredért!

Tartalmaink, szolgáltatásaink az online marketing területén felkeltették az érdeklődésed?
Vedd fel velünk a kapcsolatot és egyeztessünk, hogy közösen érhessünk el sikereket!