TikTok hirdetés 2023 – bevált gyakorlatok és ötletek

TikTok hirdetés bevált gyakorlatok és ötletek - blog - SCL Media Online Marketing Ügynökség
Oszd meg a cikket az ismerőseiddel is!

Ameddig korábban egyértelműen a Facebook platformja volt az egyik legjobb és egyben legkedveltebb hirdetési felület a marketingesek számára, addig a TikTok hirdetés 2023 -ra egyre nagyobb teret hódított. A TikTok Ads két évvel ezelőtt robbant be a köztudatba, hiszen egy igazán ígéretes alternatívát kínált, mely most, 2023-ban lángra kap!

De jogosan felmerülhet a kérdés: miért épp a TikTok hirdetés a legalkalmasabb? Hogyan használjuk? Jelen cikkünkben összeszedtük a legjobb praktikákat, melyek az idei évben elengedhetetlenek lesznek számunkra, ha szeretnénk vállalkozásunk online jelenlétét erősíteni!

Miért jó a TikTok hirdetés 2023-ban?

A TikTok a cikk írásának pillanatában 136 országban az első közösségi alkalmazás. A platform havi szinten több, mint 1,5 milliárdos aktív felhasználóval bír, napi szinten pedig több, mint 35 milliónyian pörgetik a feed-et, miközben a TikTok-on töltött napi átlag egyre inkább emelkedik, ami így is napi másfél órát tesz ki.

Napjainkban a videós tartalmakat fogyasztják leginkább az emberek – különösen akkor igaz ez, ha a mai fiatalokról beszélgetünk. Emiatt ez az egyik legjobb módja annak, hogy a leghatékonyabb módon hirdessünk.

Hogyan tudsz TikTok hirdetést indítani?

Mielőtt bármilyen hirdetést is elindítanánk, fontos, hogy tisztában legyünk az alapokkal és megértsük, hogyan működik. A TikTok hirdetéskezelő platformja kísértetiesen hasonlít a Facebook platformjához, így ez már sokak számára ismerős lehet.

Fontos megjegyezni, hogy a különbség ott mutatkozik, hogy a TikTok nagy hangsúlyt fektet a felhasználói élményre és elkötelezettségre. Meg kell értenünk, hogy nagy jelentősége van annak, hogy a felhasználók miképp reagálnak a hirdetéseinkre, így azokat minél élethűbbé, de egyben figyelmet felkeltő módon kell elkészítenünk, hogy interakciókat érjünk el általuk. Így tehát szükséged lesz egy:

  • TikTok Business fiókra
  • Hirdetési fiókra
  • Online fizető eszközre (pl. bankkártya)
  • Nem utolsó sorban pedig a kreatív tartalomra, tartalmakra

Természetesen ahogy a Meta felületein, úgy itt is indíthatunk gyors kiemeléseket a fiókunkból TikTok érmékért cserébe, de ekkor kevesebb optimalizációs lehetőségünk lesz.

TikTok hirdetés blog bevált gyakorlatok es ötletek
A TikTok hirdetés 2023 egyik kedvenc marketing eszköze

TikTok hirdetés ötletek 2023-ra 

Az első szabály

Ha a TikTok-on is hasonló stílusban kívánunk hirdetni, mint Facebook-on, akkor van egy rossz hírünk: nem fog összejönni, vagyis kevésbé lesz eredményes. A TikTok úgymond valós, élethű kontenteken alapul, amelyeket felhasználók által generált tartalomnak hívunk. Ergo itt az a fontos, hogy egy videó és annak kreatívja minél inkább ezt az életérzést adja vissza a közönségünk számára, hiszen így lesz barátibb és egyben eladhatóbb. Mindezek mellett pedig vertikális, mobilbarát videókban gondolkodj mindenképpen!

A második szabály

Használjunk bátran CTA-kat (cselekvésre való ösztönzéseket) a TikTok hirdetésekben. A felhasználók könnyebben megértik, hogy mit is szeretnénk tőlük, ha tisztán, röviden és érthetően elmondjuk nekik. Ugye, milyen meglepő? Tehát bátran kérjük meg őket az oldalunk követésére, kommentek gyarapítására vagy a webshopunkban való nézelődésre. Ne feledd viszont, hogy mint sok más közösségi csatorna, ez is a felhasználók terelésére, a forgalom növelésére szolgál elsősorban. Így ne csak a hirdetésed legyen ütős, de a weboldalad és közösségi oldalaid tartalma is!

A harmadik szabály

Talán az egyik legfontosabb kritérium, hogy a hirdetéseinknek egyáltalán nem kell, hogy maximális profizmussal készüljenek el. Értsd: nem kell egy hollywoodi stúdióban leforgatni és CGI technológiát használni. Persze ezt márkája válogatja, de a korábban említett “élethű” hatáshoz nem kell egy teljes reklámfilmet leforgatnunk. Először is meg kell találnunk azt a hangnemet és stílust, amely a márkánkhoz leginkább illik. Ha ezzel megvagyunk, akkor apránként érdemes kísérletezni, hogy melyik a legjobban teljesítő stílus. Ezt egyébként egy kidolgozott marketing stratégia nagy mértékben támogatja!

Stratégia és a TikTok hirdetés 2023

Nem kell aggódni persze akkor sem, ha nincs egy több oldalas átfogó marketing stratégiánk a TikTok-ra vonatkozóan. Maga a platform azért is olyan népszerű, mert a kis és nagy cégeknek is megadja a lehetőséget egyaránt. Leegyszerűsítve, a TikTok az alábbi marketing célok megvalósítására kiválóan alkalmas:

  • Márkaismertség növelésére
  • Közösség építésre
  • Termékek és szolgáltatások népszerűsítésére és értékesítésére
  • Edukációra
  • Weboldalra érkező forgalom növelésére

Nem kell félni a TikTok-tól! Sokak számára még mindig újdonság a platform, de be kell látni, hogy jelenleg, TikTok hirdetés 2023 -ban kihasználatlan aranybányának tekinthető. Persze lehetnek eltérő egyedi marketingcélok, melyeknél nem biztos, hogy ez az „aranybánya” jelző igaz.

Mindenesetre nem probléma, ha a platformon tudatos jelenlétet folytatsz és egy stratégiával vágsz bele a tartalomgyártásba. Ennek segítségével a sikeresek is gyorsabban fognak jönni!

Amennyiben kézben szeretnéd tartani a közösségi felületeidet, valamint szeretnél a TikTok hirdetések világában és tartalom gyártásában egyaránt elmerülni, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

Picture of Huszti Dávid

Huszti Dávid

A kontent bűvész

Maradj mindig naprakész!

Irtakozz fel hírlevelünkre

Ezek is érdekelhetnek téged

Dolgozzunk együtt
a sikeredért!

Tartalmaink, szolgáltatásaink az online marketing területén felkeltették az érdeklődésed?
Vedd fel velünk a kapcsolatot és egyeztessünk, hogy közösen érhessünk el sikereket!