Ameddig korábban egyértelműen a Facebook platformja volt az egyik legjobb és egyben legkedveltebb hirdetési felület a marketingesek számára, addig a TikTok hirdetés 2023 -ra egyre nagyobb teret hódított. A TikTok Ads két évvel ezelőtt robbant be a köztudatba, hiszen egy igazán ígéretes alternatívát kínált, mely most, 2023-ban lángra kap!
De jogosan felmerülhet a kérdés: miért épp a TikTok hirdetés a legalkalmasabb? Hogyan használjuk? Jelen cikkünkben összeszedtük a legjobb praktikákat, melyek az idei évben elengedhetetlenek lesznek számunkra, ha szeretnénk vállalkozásunk online jelenlétét erősíteni!
Miért jó a TikTok hirdetés 2023-ban?
A TikTok a cikk írásának pillanatában 136 országban az első közösségi alkalmazás. A platform havi szinten több, mint 1,5 milliárdos aktív felhasználóval bír, napi szinten pedig több, mint 35 milliónyian pörgetik a feed-et, miközben a TikTok-on töltött napi átlag egyre inkább emelkedik, ami így is napi másfél órát tesz ki.
Napjainkban a videós tartalmakat fogyasztják leginkább az emberek – különösen akkor igaz ez, ha a mai fiatalokról beszélgetünk. Emiatt ez az egyik legjobb módja annak, hogy a leghatékonyabb módon hirdessünk.
Hogyan tudsz TikTok hirdetést indítani?
Mielőtt bármilyen hirdetést is elindítanánk, fontos, hogy tisztában legyünk az alapokkal és megértsük, hogyan működik. A TikTok hirdetéskezelő platformja kísértetiesen hasonlít a Facebook platformjához, így ez már sokak számára ismerős lehet.
Fontos megjegyezni, hogy a különbség ott mutatkozik, hogy a TikTok nagy hangsúlyt fektet a felhasználói élményre és elkötelezettségre. Meg kell értenünk, hogy nagy jelentősége van annak, hogy a felhasználók miképp reagálnak a hirdetéseinkre, így azokat minél élethűbbé, de egyben figyelmet felkeltő módon kell elkészítenünk, hogy interakciókat érjünk el általuk. Így tehát szükséged lesz egy:
- TikTok Business fiókra
- Hirdetési fiókra
- Online fizető eszközre (pl. bankkártya)
- Nem utolsó sorban pedig a kreatív tartalomra, tartalmakra
Természetesen ahogy a Meta felületein, úgy itt is indíthatunk gyors kiemeléseket a fiókunkból TikTok érmékért cserébe, de ekkor kevesebb optimalizációs lehetőségünk lesz.
TikTok hirdetés ötletek 2023-ra
Az első szabály
Ha a TikTok-on is hasonló stílusban kívánunk hirdetni, mint Facebook-on, akkor van egy rossz hírünk: nem fog összejönni, vagyis kevésbé lesz eredményes. A TikTok úgymond valós, élethű kontenteken alapul, amelyeket felhasználók által generált tartalomnak hívunk. Ergo itt az a fontos, hogy egy videó és annak kreatívja minél inkább ezt az életérzést adja vissza a közönségünk számára, hiszen így lesz barátibb és egyben eladhatóbb. Mindezek mellett pedig vertikális, mobilbarát videókban gondolkodj mindenképpen!
A második szabály
Használjunk bátran CTA-kat (cselekvésre való ösztönzéseket) a TikTok hirdetésekben. A felhasználók könnyebben megértik, hogy mit is szeretnénk tőlük, ha tisztán, röviden és érthetően elmondjuk nekik. Ugye, milyen meglepő? Tehát bátran kérjük meg őket az oldalunk követésére, kommentek gyarapítására vagy a webshopunkban való nézelődésre. Ne feledd viszont, hogy mint sok más közösségi csatorna, ez is a felhasználók terelésére, a forgalom növelésére szolgál elsősorban. Így ne csak a hirdetésed legyen ütős, de a weboldalad és közösségi oldalaid tartalma is!
A harmadik szabály
Talán az egyik legfontosabb kritérium, hogy a hirdetéseinknek egyáltalán nem kell, hogy maximális profizmussal készüljenek el. Értsd: nem kell egy hollywoodi stúdióban leforgatni és CGI technológiát használni. Persze ezt márkája válogatja, de a korábban említett “élethű” hatáshoz nem kell egy teljes reklámfilmet leforgatnunk. Először is meg kell találnunk azt a hangnemet és stílust, amely a márkánkhoz leginkább illik. Ha ezzel megvagyunk, akkor apránként érdemes kísérletezni, hogy melyik a legjobban teljesítő stílus. Ezt egyébként egy kidolgozott marketing stratégia nagy mértékben támogatja!
Stratégia és a TikTok hirdetés 2023
Nem kell aggódni persze akkor sem, ha nincs egy több oldalas átfogó marketing stratégiánk a TikTok-ra vonatkozóan. Maga a platform azért is olyan népszerű, mert a kis és nagy cégeknek is megadja a lehetőséget egyaránt. Leegyszerűsítve, a TikTok az alábbi marketing célok megvalósítására kiválóan alkalmas:
- Márkaismertség növelésére
- Közösség építésre
- Termékek és szolgáltatások népszerűsítésére és értékesítésére
- Edukációra
- Weboldalra érkező forgalom növelésére
Nem kell félni a TikTok-tól! Sokak számára még mindig újdonság a platform, de be kell látni, hogy jelenleg, TikTok hirdetés 2023 -ban kihasználatlan aranybányának tekinthető. Persze lehetnek eltérő egyedi marketingcélok, melyeknél nem biztos, hogy ez az „aranybánya” jelző igaz.
Mindenesetre nem probléma, ha a platformon tudatos jelenlétet folytatsz és egy stratégiával vágsz bele a tartalomgyártásba. Ennek segítségével a sikeresek is gyorsabban fognak jönni!
Amennyiben kézben szeretnéd tartani a közösségi felületeidet, valamint szeretnél a TikTok hirdetések világában és tartalom gyártásában egyaránt elmerülni, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!