Social media SEO – a keresőoptimalizálás szerepe a közösségi médiában

Social media SEO – a keresőoptimalizálás szerepe a közösségi médiában

A digitális marketing világában a SEO (keresőoptimalizálás) és a közösségi média eddig külön utaknak tűntek – az egyik a keresőmotorokban (azon belül is kifejezetten a Google-ben) való megjelenésre fókuszált, míg a másik inkább az emberi interakcióra és tartalommegosztásra. Napjainkra azonban a két terület határai egyre inkább elmosódnak, ezért szeretnénk mi is jobban beépíteni a köztudatba a social media SEO vagy social SEO kifejezést, ami azt jelöli, hogyan lehet keresőoptimalizálási elveket beépíteni a közösségi médiás jelenlétbe.

Ebben a cikkben sorra vesszük, miért is fontos a SEO a közösségi médiában, és mik a hatékony social SEO szövegírás alappillérei.

Mi az a social media SEO?

A social SEO egy tág fogalom, amely azt fedi le, hogyan lehet keresőoptimalizálási technikákat alkalmazni a közösségi média platformokon annak érdekében, hogy növeljük a tartalmak elérését – akár a platformon belül, akár a keresőmotorokon keresztül.

Míg a klasszikus SEO a weboldalak optimalizálásáról szól, a social SEO célja, hogy a közösségi tartalmak könnyebben megtalálhatóak és kereshetőek legyenek – ezáltal hozzájárulva a márkaismertséghez, a forgalom növeléséhez és az elköteleződés fokozásához.

Miért fontos a SEO a közösségi médiában?

Bár sokan (megjegyzem tévesen) úgy gondolják, hogy a keresőoptimalizálás kizárólag a weboldalak világába tartozik, valójában a közösségi média posztok is megjelenhetnek a keresőmotorok találatai között. Íme néhány ok, amiért érdemes komolyan venni a social SEO-t:

Jobb láthatóság a keresőkben

A közösségi oldalak posztjai és profiljai indexelhetők a keresőmotorokban. Egy jól optimalizált közösségi poszt – megfelelő kulcsszavakkal, leírásokkal és címekkel – könnyedén megjelenhet a Google találatai között.

Folyamatos forgalomgenerálás

A keresőkből érkező forgalom nem kampányszerű, hanem folyamatos, hosszú távú hozamot biztosít. Ha a közösségi tartalmak is optimalizáltak, ezek a platformokon belül és kívül is folyamatosan generálhatják a látogatottságot.

Márkaismertség növelése

A kulcsszavas jelenlét a közösségi médiában nem csak a keresőkben való megjelenés szempontjából hasznos. Ha következetesen használunk márkaspecifikus kulcsszavakat, az segíti a márkánk beazonosítását és a hosszútávú márkaépítést.

Közvetett rangsorolási tényezők

Bár a közösségi jelek (likeok, megosztások, hozzászólások) nem közvetlen SEO rangsorolási tényezők, közvetetten befolyásolják a keresőmotorokat. Egy erős közösségi jelenlét növeli a tartalmak népszerűségét, amely visszahat a keresőbeli pozíciókra is.

A hatékony SEO szövegírás alapelvei a közösségi médiában

Ahhoz, hogy a social SEO valóban működjön, nem elegendő csak kulcsszavakat szórni a posztjainkba. A cél az, hogy olyan tartalmakat hozzunk létre, amelyek informatívak, megoszthatóak, és ugyanakkor technikailag is optimalizáltak.

Kulcsszókutatás és tudatos kulcsszó használat

A közösségi médiás szövegek esetében is érdemes kulcsszókutatással kezdeni a tartalomgyártást. Használjuk a célcsoport által keresett kifejezéseket – de természetesen úgy, hogy a szöveg olvasmányos és emberi maradjon. A választott kulcsszavaink szerepelhetnek a…

  • poszt szövegében,
  • képaláírásban,
  • hashtagekben,
  • profil leírásában,
  • és az alt textben (ha elérhető a platformon).

Értékes, releváns tartalom készítése

A közösségi posztok célja nem csupán az elérés növelése, hanem az értékteremtés (bármennyire is elcsépelten hangzik, de tényleg). A minőségi tartalom – akár egy jól megírt tipp, akár egy érdekes statisztika – nagyobb eséllyel generál megosztásokat és interakciókat, ami szintén visszahat a kereshetőségre.

Strukturált szövegírás

A közösségi média gyorsfogyasztású terep. Éppen ezért fontos, hogy a posztok jól tagoltak, könnyen átláthatóak és vizuálisan is vonzóak legyenek.

Meta elemek optimalizálása

Bár a klasszikus értelemben vett meta elemek nem minden közösségi platformon vannak jelen, sok esetben van lehetőség beállítani címet (headline), leírást, alt szöveget képekhez és link előnézetet is.

Ezért is fontos, hogy ne hagyjuk alapértelmezett értékeken ezeket, hanem tudatosan írjuk meg, figyelembe véve a social media SEO szempontjait.

Hashtag stratégia

A hashtagek nem csupán trendek, hanem keresési eszközök is. A jól megválasztott, releváns és kulcsszó alapú hashtagek segítenek abban, hogy a tartalom a megcélzott közönség elé kerüljön.

A social SEO nem csupán egy új buzzword, hanem a digitális marketing egyik ígéretes területe, ahol a SEO és a közösségi média előnyei összeérnek. Ha a tartalmainkat már a közösségi médiában is valamilyen szinten SEO szemlélettel alkotjuk meg, azzal hosszú távon növelhetjük a márkánk online jelenlétét, forgalmát és hitelességét.

Érdemes tehát már ma elkezdeni a social SEO alkalmazását – nemcsak a keresők kedvéért, hanem a követőink, ügyfeleink és potenciális vásárlóink jobb elérése érdekében is.

Picture of Bugár Vivien

Bugár Vivien

Social stratéga
Oszd meg a cikket az ismerőseiddel is!

Ezek is érdekelhetnek téged

Hashtag optimalizálás a közösségi médiában – hogyan növeld a láthatóságod - SCL Media Online Marketing Ügynökség

Hashtag optimalizálás a közösségi médiában – hogyan növeld a láthatóságod?

A közösségi média világában a hashtag optimalizálás mára elengedhetetlenné vált. Legyen szó egyéni márkaépítésről, egy vállalkozás felfuttatásáról vagy influencer karrierről,...

UGC és EGC - Külsős tartalommal a sikerért

UGC és EGC – Külsős tartalommal a sikerért

A digitális marketing világában a hagyományos reklámozási formák mellett egyre nagyobb szerepet kapnak azok a tartalmak, amelyek közvetlenül a márkák...

A SEO szövegírás fontossága

A SEO szövegírás fontossága

A digitális marketing világában a SEO szövegírás kulcsfontosságú szerepet tölt be. Egy jól megírt, és keresőoptimalizált tartalom értékes a felhasználók...

Mi vagyunk a hiányzó puzzle darab,
a sikeredhez!

Összekötjük cégedet a digitális világgal, hogy minden darab a helyére kerüljön a siker felé vezető úton. Kérj ajánlatot online marketing szolgáltatásaink bármelyikére és kezdjünk bele a közös munkába!

Dolgozzunk együtt - SCL Media

Csatlakozz a bennfentesekhez! 🤫

Szerezd meg elsőként a legfrissebb infókat, tippeket és exkluzív tartalmakat. Csatlakozz a bennfentesekhez, és légy részese egy nagyszerű körnek!

POPUP - hírlevél feliratkozás
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le semmiről!

Iratkozz fel hírlevelünkre, mi pedig bedobunk a postaládába pár hasznos infót!