Nehéz megpróbálni lépést tartani az Instagram algoritmus változásaival, nem igaz? Találsz valamit, ami működik, elkezdesz haladni, de végül a céltáblák minduntalan elmozdulnak.
Közösségi média szakemberekként ugyan már hozzászoktunk ehhez, de ez nem akadályoz meg minket sem abban, hogy minden alkalommal dühöngjünk, amikor számot kell vetnünk mindennel és új stratégiát kell felépítenünk.
Ne aggódj – leküzdheted az algoritmussal való lépéstartás és az Instagram-fiókod növelésének kihívásait. Íme nyolc kuriózumnak számító tipp az Instagram algoritmus meghackeléséhez, hogy a platform 2025-ben a márkák és az alkotók számára egyaránt hatékony platform legyen.
Hack 01: Eredeti tartalom Instagram algoritmus előtérbe helyezése
Az Instagram algoritmusában az elmúlt évben bekövetkezett jelentős változás az eredeti tartalmak előtérbe helyezése. Ez azt jelenti, hogy azok a fiókok, amelyek újraposztolt tartalmakat vagy újrahasznosított anyagokat osztanak meg, mostantól kisebb valószínűséggel jelennek meg az ajánlásokban. Ennek eredményeképpen minden eddiginél fontosabb, hogy friss, kiváló minőségű tartalmat hozzunk létre.
Akár tartalomgyártó vagy egy márka képviselője vagy, az algoritmus jutalmazza azokat a posztokat, amelyek valami újat kínálnak. Ez nem csak abban segít, hogy a felhasználók hírfolyamában maradj, de növeli az esélyét annak is, hogy megjelenj a kereső oldalakon és a javasolt tartalmak szekciókban.
Az év elején az Instagram vezetője, Adam Mosseri bejelentette, hogy az újraposztolt tartalmakat megosztó fiókokat eltávolítják az app ajánlásaiból. Ebből következtethető, hogy az Instagram algoritmus deprioritizálják őket.
Ez egy nagy lépés volt abban, hogy az Instagram állást foglaljon a spam fiókok ellen, és előnyben részesítse az eredeti tartalmakat, mind a márkák, mind az alkotók részéről.
Pro tipp: Tölts időt rendszeresen új ötletek és módok ötletelésével, hogy friss tartalmat nyújts a követőidnek. Mutass kulisszák mögötti videókat, új termék teasereket, vagy készíts olyan Instagram-exkluzív tartalmakat, amelyek máshol nem találhatók majd meg.
Hack 02: Optimalizálj az Instagram algoritmus SEO-ra
Az Instagram algoritmus tekintetében a SEO nem újdonság, de 2025-ben egyre fontosabbá válik majd. A kulcsszavak jelentősebbek, mint valaha.
Az Instagram keresési funkciója lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a bioban, a képaláírásokban és az alt szövegben használt szavak alapján felfedezzék a posztokat, profilokat, sőt még a termékeket is.
A márkák számára ez azt jelenti, hogy minden területen a megfelelő kulcsszavakat kell használni. A releváns keresőkifejezések, például a termékkategória, a helyszín vagy az iparági kifejezések beépítése megkönnyítheti a potenciális ügyfelek számára, hogy megtalálják a profilját, amikor az Instagramon belül keresnek.
Már nem csak a hashtagekről van szó; a kulcsszavakban gazdag életrajzok és képaláírások a felfedezhetőség elengedhetetlen eszközeivé váltak.
Pro tipp: Tekintsd át a biodat és a legutóbbi bejegyzéseidet, hogy biztosan releváns, kereshető kulcsszavakat tartalmazzanak. Használj egyszerű nyelvezetet, és győződj meg róla, hogy a képek alt szövegéhez is adsz kulcsszavakat.
Hack 03: A Reels és a My story ereje
A rövid formátumú tartalom továbbra is az Instagram egyik legerősebb eszköze. 2025-ben a Reels és a Story funkciók továbbra is fontosak maradnak a több felhasználó eléréséhez. Különösen a videós tartalmak továbbra is hatalmas lendületet kapnak az Instagram algoritmus részéről.
A platform előnyben részesíti azokat a tartalmakat, amelyek lekötik a felhasználókat, és a megtekintések mára az egyik legfontosabb mérőszámmá váltak, különösen a Reelsek esetében. Eközben a Story a profilodat a követők feedjeinek tetején tartja, növelve a láthatóságodat.
Akár arra használod a Reelseket, hogy bemutasd a márkádat, kiemelj egy terméket, vagy edukatív tartalmat hozol létre, a felhasználókat már az első másodpercekben meg akarod ragadni. És mivel az Instagram algoritmus folyamatosan új funkciókat támogat, mindenképpen kísérletezz interaktív elemekkel. Például matricákkal és szavazásokkal a Storydban, hogy a közönséget leköthesd.
Pro tipp: Használj gyors, figyelemfelkeltő vizuális elemeket, amelyek már az első másodpercekben megragadják a figyelmet, hogy maximalizáld a megtekintéseket és az elkötelezettséget a tartalmaid iránt.
Hack 04: Ösztönözd a valódi Instagram algoritmus engagementet
Az engagement továbbra is az egyik legnagyobb visszajelzés az Instagram algoritmus számára, hogy a tartalmaid értékesek. A hozzászólásokat, megosztásokat vagy mentéseket gyakran magasabbra értékelik, mint azokat a posztokat, amelyek csak passzív interakciókat (például like-okat) kapnak.
A Shopify például nagyon jól csinálja ezt, valódi vásárlókat mutat, és arra kéri a felhasználókat, hogy kommenteljenek és osszák meg mérföldköveiket.
Használd te is a képaláírásokat, hogy motiváld a nézőket! Például megkérdezheted a közönséged véleményét, arra ösztönözheted őket, hogy osszák meg tapasztalataikat, vagy egyszerűen csak jelöljenek meg egy ismerőst. Ha a felhasználók több időt töltenek interakcióval a bejegyzéseiddel, az Instagram algoritmus nagyobb valószínűséggel juttatja el a tartalmaidat egy szélesebb közönség számára.
Pro tipp: Teremts lehetőséget a beszélgetésre azzal, hogy kérdéseket teszel fel a képaláírásokban. A Storyban olyan funkciókat is használhatsz, mint a szavazások, kvízek és kérdésmatricák, hogy valós időben interakcióba lépj a közönségeddel.
Hack 05: Posztolj optimális időpontokban
Bár az Instagram algoritmus a személyre szabottabb feedek felé mozdult el, és az érdeklődési köröd alapján mutat posztokat, a megfelelő időben történő posztolás erős taktika, hogy több szemet vonzz a tartalmaidra.
Az Instagram algoritmus a felhasználóknak a számukra leginkább releváns tartalmakat mutatja. Ám az időzítés még mindig befolyásolja, hogy a posztjaidat látják-e, amíg a követőid online vannak. Minél több interakciót kap a posztod az első néhány órában, annál jobban fog teljesíteni.
Hack 06: Gyors alkalmazkodás
Az Instagram algoritmus folyamatosan fejlődik, és nem minden változást jelentenek be nyilvánosan. Néhány kulcsfontosságú frissítés azonban, mint például Mosseri bejelentése az újraposztolt tartalmakról, döntő betekintést nyújt abba, hogy mit értékel az Instagram.
A legjobb módja annak, hogy lépést tartsunk az Instagram algoritmus változásaival kapcsolatban, az, hogy követjük az app vezetőjét, @Mosseri-t az Instagramon, és naprakészek maradunk a hivatalos videó-bejelentéseivel.
Általában, ha egy jelentős Instagram algoritmus változást jelentenek be, akkor úgy alakítjuk át mi is a tartalmi stratégiánkat, hogy inkább annak jó oldalára billentsük.
Amikor algoritmusváltás történik, állj készen a gyors kiigazításokra. Ez jelentheti az új típusú tartalmak tesztelését, különböző formátumokkal való kísérletezést vagy a bejegyzések gyakoriságának megváltoztatását. A rugalmasság hosszú távon kifizetődő!
Ennek ellenére nem ritka, hogy bizonyos Instagram algoritmus változásokat nem tesznek közzé – és ez olyasmi, amit a közösségi médiaipar csak úgy magától kitalál.
Pro tipp: Kövesd az Instagram közösség kulcsfiguráit és minket is a legújabb frissítésekért!
Hack 07: Koncentrálj a nézettségre!
A nézettség az Instagramon a siker új kulcsmércéjévé vált. Ahogy fentebb említettük, az engagement számít, de a megtekintések száma dönthet egy poszt láthatóságáról.
Az Instagram algoritmus előnyben részesíti azokat a tartalmakat, amelyek a felhasználók figyelmét fenntartják. Éppen ezért a célunk, hogy már az elejétől fogva megragadd a figyelmet. Valójában maga Mosseri vázolta fel nemrég a nézettség fontosságát.
Tartalmi stratégiádban érdemes olyan tartalmak létrehozására összpontosítani, amelyeket úgy terveztek, hogy végig nézhetőek legyenek. Legyen szó akár egy Reelsről, akár egy Storyról, kezdd egy olyan kapoccsal, amely arra készteti a nézőket, hogy maradjanak.
Pro tipp: Használj catchy vizuális elemeket, fülbemászó trending zenét és dinamikus vágást. Így növelve az esélyét annak, hogy a nézők figyelmét már az első másodperctől kezdve megragadd (és meg is tartsd).
Hack 08: Együttműködés influencerekkel
Az influencer marketing továbbra is rendkívül hatékony módja az elköteleződés növelésének és új közönség elérésének.
2025-ben az Instagram algoritmus az olyan tartalmakat fogja előnyben részesíteni, amelyek beszélgetést váltanak ki, és az influencerekkel való együttműködések egy biztos módja az ilyen típusú elkötelezettség generálásának.
Ahelyett azonban, hogy kizárólag a nagy követőkkel rendelkező influencerekre összpontosítanál, fontold meg a hiteles, magas elkötelezettségű közösségekkel rendelkező mikro-influencerekkel való együttműködést.
A márkádhoz illeszkedő közönséggel rendelkező influencerekkel való együttműködés segít bővíteni az elérésedet és hitelessé tenni a tartalmaidat.
Pro tipp: Keress olyan influencereket, akik osztják a márkád értékeit, és szoros viszonyt mutatnak a követőikkel, ahelyett, hogy egyszerűen a legnagyobb közönséggel rendelkezőket keresnéd.
Amennyiben szeretnéd vállalkozásodat a mai trendnek megfelelően kezelni, valamint kiaknáznád az Instagramban adta lehetőségeket, akkor lépj velünk kapcsolatba!