A TikTok erősségei 2023-ban

TikTok erősségei 2023 - SCL Media Online Marketing Ügynökség
Oszd meg a cikket az ismerőseiddel is!

A TikTok 2023-ban immáron hetedik éve hódítja meg napról napra a felhasználók kegyeit, ugyanis 2017-ben jelent meg iOS-re és Androidra egyaránt. Azóta teltek az évek, a közösségi alkalmazás pedig egyre nagyobb ütemben gyarapodott, így napjainkban már több, mint 1,5 milliárd havi szinten aktív felhasználót tudhat magáénak, kik közül napi átlagban 35 milliónyian látogatnak el a legpoénosabb videókért, receptekért, oktató videókért  vagy csak kikapcsolódni kicsit.

A közösségi platform eleinte egyértelműen a fiatalok figyelmét keltette fel: különböző vicces tartalmak és trendek terjedtek, amelyre vevő volt mindenki. Ahogyan teltek az évek, úgy terjedt a TikTok is, így 2023-ra már elmondhatjuk, hogy a közép és idősebb korúak jelentős része egyaránt használja az alkalmazást, hiszen a viccesebb kontentektől kezdve a komolyabb hangvételű videókig bármit megtalálhatunk.

Hogyan segítheti az online marketing, a TikTok 2023-ban?

Aki versenyképes szeretne maradni, annak 2023-ban nyitnia kell a TikTok felé. Sajnos már nem elegendő, ha vállalkozásunknak weboldala, Facebook fiókja és Intagramja is van. A TikTok 2023-ban a legnagyobb közösségi alkalmazások közé tartozik, ami egyre több magyar felhasználóval bír.

Nem kérdés, 2023-ban bele kell vágni a TikTok jelenlét kiépítésébe. Ugyan, egy videós tartalom elkészítése sokkal több időt igényel, mint egy Facebook poszt megírása, de érdemes belefektetni az időt, ugyanis napjainkban a felhasználók egyre több és több videós tartalmat fogyasztanak az írásosak helyett. Erre pedig a TikTok 2023-ban a legmegfelelőbb platform. A videós tartalmak térnyerésére és előtérbe helyezésére az egyik legfontosabb jel, hogy az Instagram és a Facebook is előnyben részesíti a short video content alapú tartalmakat.

TikTok erősségei 2023-ban statisztika
TikTok erősségei 2023-ban pár statisztikában

Mindegy, hogy kisebb a vállalkozásod, vagy nagyobb a márkád

2023 nem kecsegtet sok jóval, ugyanis minden területen áremelésre kell készülni. Egy válságos időszakban nem érdemes belemenni az árversenybe a vetélytársakkal, sokkal inkább ajánlott több lábra állni és erősíteni a digitális jelenlétet. A lehető legrosszabb, ha kiszállsz mindenféle versenyből és elhagyod a “marketing hajót” a nehezebb időkben. Inkább gondold át, hogy mire is van szüksége a vállalkozásodnak, márkádnak.

A TikTok algoritmusa erre az egyik legjobb megoldás. Ugyanis ameddig a Facebook és Instagram egyre kiszámíthatatlanabbá kezd válni, addig a TikTok 2023-ban ugyanúgy esélyt ad mindenkinek. Itt nem az számít, hogy mekkora a vállalkozásunk, vagy a követőtáborunk. A TikTok algoritmusa pont arra épül, hogy a kevésbé ismert felhasználók is figyelmet kaphassanak az online térben.

A TikTok-on megannyi trend van elterjedőben, így, ha naprakészek vagyunk, akkor könnyen meg tudunk lovagolni egy-egy trendet, amit az alkalmazás algoritmusa felkap és népszerűségre tehetünk szert a felhasználók körében.

TikTok 2023 – Hirdetés, mint aranybánya (jelenleg)

Egy valamit mindenféleképpen érdemes a TikTok kapcsán megjegyezni, ez pedig a hirdetés. A többi vetélytárshoz, mint a Facebook-hoz, vagy Instagram-hoz képest a TikTok egy valódi aranybánya tud lenni. Persze ha megfelelően használjuk, hiszen kevesebb pénzből jobb eredményeket érhetünk el. Mint minden platform kezdetekor, így itt is jelenleg olcsóbbak a megjelenésre jutó költségek, de ez idővel biztosan változni fog, akár csak a Meta vagy Google platformjain.

A TikTok algoritmusa folyamatosan fejlődik, amelynek köszönhetően egyre jobb eléréseket és ajánlásokat hoz. Mindeközben a többi közösségi médiához képest jelentősen olcsóbb a hirdetés költsége. Nyugodtan mondhatjuk, hogy a TikTok algoritmusa az egyik legjobb jelenleg a piacon. Gyorsan tanul, releváns tartalmakat tesz eléd és óriási a felhasználó bázisa világszinten.

Természetesen itt is kiemelendő, hogy nem szabad stratégia nélkül belevágni a dolgokba. TikTok felületén is érdemes egy koncepciót megalkotni, majd az alapján elkezdeni az építkezést. Mellette természetesen naprakésznek kell lenni, így meg kell/lehet lovagolni az adott trendeket. Ha ezek megvannak, s ezek mellett vágunk bele a hirdetésekbe, akkor nem kétséges, hogy rövid időn belül hatalmas eléréseket produkálhatunk.

Ne feledjük, a TikTok már immáron kezd elengedhetetlenné válni egy vállalkozás számára. Amennyiben megvan a weboldal és a többi ismertebb közösségi platform, akkor mindenféleképpen ajánlott belevágni itt is a marketingbe, hiszen a TiTok 2023-ban már nem csak a fiatalokról, de az idősebb felhasználókról egyaránt szól, így egy nagyobb réteget érhetünk el (értsd: egy fizetőképesebb réteget). Mindegy, hogy kisebb, vagy nagyobb a vállalkozásod, a TikTok egy igen hatékony marketing eszköz!

Dolgozzunk együtt akár a Te fiókodon is

Amennyiben online jelenléted erősítenéd, esetleg olyan ügynökséget keresel, akik naprakészek a legújabb trendekkel, legyártják a tartalmad akkor vedd fel velünk a kapcsolatot! Ha pedig más közösségi oldalak kezelését is szeretnéd ránk bízni, nézelődj a Közösségi oldal kezelés szolgáltatásaink között nyugodtan.

Picture of Huszti Dávid

Huszti Dávid

A kontent bűvész

Maradj mindig naprakész!

Irtakozz fel hírlevelünkre

Ezek is érdekelhetnek téged

Dolgozzunk együtt
a sikeredért!

Tartalmaink, szolgáltatásaink az online marketing területén felkeltették az érdeklődésed?
Vedd fel velünk a kapcsolatot és egyeztessünk, hogy közösen érhessünk el sikereket!