Közösségi média kommunikáció – szólítsd meg a közönséged!

Közösségi média kommunikáció - szólítsd meg a közönséged - SCL Media Online Marketing Ügynökség blog
Oszd meg a cikket az ismerőseiddel is!

Napjaink szerves részét képezik a különböző közösségi médiafelületek. Ide tényleg besorolhatunk bármit, ami az online térben jelen van, legyen az akár egy weboldal, egy Facebook, Instagram oldal vagy egy YouTube, TikTok csatorna. A közösségi média kommunikáció éppen ezért kiemelten fontos vállalkozásunk számára.

Mikor egy céget, márkát építünk, számos dolgot figyelembe kell vennünk ahhoz, hogy sikeresek legyünk. Az egyik ilyen, melyre kevés hangsúlyt fektetnek, az maga a social media kommunikáció, azaz a közösségi oldal kezelés. Ez az egyik legfontosabb alappillére az online megjelenésünknek, ugyanis nem mindegy, hogyan és milyen hangnemben szólítjuk meg követőinket, vagy, hogy milyen gyakran tesszük azt tartalmaink segítségével.

Magázzunk, vagy tegezzünk? Legyünk szigorúak, vagy fogjuk lazára a közösségi média kommunikáció során?

Mikor a saját márkánkról, vállalkozásunkról van szó, akkor mindenekelőtt fontos leszögezni, hogy hogyan szólítjuk meg a közönségünket. A közösségi kommunikáció lényege, hogy megszabjuk, milyen hangnemet alkalmazunk a mindennapjaink során: egy baráti márkát építünk, ahol fiatal a célközönség? Akkor semmiféleképpen ne magázzuk őket! Esetleg egy komolyabb témát ölelünk fel, ahol idősebbekre alapozunk? Akkor semmiféleképpen se viccelődjünk és tegeződjünk! Találjuk meg azt a hangnemet, amit a célközönségünk is befogad.

Fontos a folyamatos social media kommunikáció

Sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy sokan még mindig nem kommunikálnak elég aktívan a különböző online felületeken. Fontos megértenünk, hogy kommunikáció nélkül nincs megfelelő barndértéke vállalkozásunknak. Ha nem kommunikálunk, azzal passzivitást érünk el, így nem várhatjuk el, hogy követőink aktívak legyenek. Ezt a kommunikációt végezhetjük magunk is, vagy felkérhetünk a feladatra egy online marketing ügynökséget.

A megfelelő stratégia felállításakor fontos tisztázni azt is, hogy milyen gyakori legyen a kommunikáció. Minden esetben azt mondjuk, hogy javasolt a folyamatos jelenlétre fókuszálni, így heti szinten 2-3 posztot (platformtól függően akár cikket, képet, videót) ajánlott megosztani. Ezen számok a legtöbb vállalkozás számára pont optimálisak, hiszen nem visszük túlzásba sem a kommunikációt, valamint mindig csepegtethetünk egy-két aktuális érdekességet követőink számára. Mindezek mellett az online hirdetések is segítik a kommunikációnkat, de az majd egy másik blog témája lesz.

Ne essünk túlzásba és ne erőltessünk

Ahogyan az előző bekezdésben is írtuk, heti szinten 2-3 tartalommal nem leszünk senki számára sem sok(k). Amennyiben „túltoljuk a kretént” és folyamatosan csak sablonos dolgokról kommunikálunk, akkor a követőbázisunk könnyen elfáradhat, így a várt aktivitás helyett sokkal inkább passzivitást kapunk visszajelzésként.

Sokan esnek abba a hibába, hogy mindenáron kommunikálni szeretnének, de az idő előrehaladtával kifogynak az új ötletekből. Ezeket érdemes mindig szem előtt tartani, hiszen, ha elkezdjük magunkat ismételni, akkor az nem vet majd jó fényt ránk a közösségi média kommunikáció folyamán, amivel márkánkat megítélik. Legyünk kreatívok, informatívak és poénkodjunk olykor-olykor egy kicsit, ha a témánk úgy engedi.

Hogy a kreativitás és az ötletek is folytonosan felszínen legyenek, érdemes kontent naptárat vagy egy teljeskörű, átfogó social media stratégiát is készíteni. Ezzel megkönnyíthetjük a munkánkat.

Legyünk aktívak és válaszoljunk

Másik gyakori hiba, amikor egy vállalat nem fordít kellő figyelmet a követőire, s nem válaszol az üzeneteire, megkereséseire. A közösségi média kommunikáció nem csak arról szól, hogy folyamatosan, minőségi tartalommal lássuk el követőinket, hanem arról is, hogy egy-egy megkeresés kapcsán eleget tegyünk a kérdéseknek, hiszen épp ez adja majd a megbízhatóságunkat.

Ajánlott folyamatosan beszélni követőinkkel, ami nem csak egy kérdezz-felelek üzenetben valósul meg, de például a kommentszekcióban. Tartalmaink alatt ajánlott nekünk is elvegyülni, s reagálni a felhasználók hozzászólásaira, meglátásaira. Ezzel megint csak egy barátibb megítélést adunk saját magunkról, márkánkról. Nem utolsó sorban pedig azzal szintén jót teszünk, ha aktivitásra bírjuk követőinket, s kicsalunk belőlük egy-egy választ és véleményt az adott téma kapcsán.

Adjunk értéket!

A végére hagytuk a legfontosabbat: közösségi kommunikáció lényege, hogy értéket adjunk. Senki sem szereti a sablonos tartalmakat, hisz mindenki annak örül, ha saját és egyedi dolgokról kommunikálunk, amelyet máshol nem feltétlen látnak. Oké, sok témában nem lehet újra és újra feltalálni a spanyolviaszt, de ettől függetlenül mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy kiemelkedjünk a többi hozzánk hasonló márkától. Persze néha megengedett egy kis sablonosság, de törekedjünk mindig arra, hogy napról napra jobbak legyünk! Jaj és még a lényeg: ne minden posztoddal el akarj adni, kérlek.

Mi az SCL Media-nál valljuk, hogy a mai online térben a megjelenés mellett a közösségi média kommunikáció a lelke mindennek. Mint az élet minden területén, úgy itt is fontos mindent megtervezni és felépíteni a legapróbb részletektől indulva. Ha ránk bíznád vállalkozásod online jelenlétét, akkor lépj velünk kapcsolatba az erre dedikált aloldalunk segítségével, valamint ne felejts el minket Facebook-on és Instagram-on bekövetni a legfrissebb tartalmakért.

Huszti Dávid

Huszti Dávid

A kontent bűvész

Maradj mindig naprakész!

Irtakozz fel hírlevelünkre

Ezek is érdekelhetnek téged

Dolgozzunk együtt
a sikeredért!

Tartalmaink, szolgáltatásaink az online marketing területén felkeltették az érdeklődésed?
Vedd fel velünk a kapcsolatot és egyeztessünk, hogy közösen érhessünk el sikereket!