Megérkezett a YouTube Shorts!

Érkezik a YouTube Shorts Magyarországra

A YouTube bejelentette, hogy béta verzióban, de Magyarországon is elindul a Shorts-ra keresztelt újításuk! A videós platformon már 2020 szeptemberében bejelentette az Shorts érkezését, de mindeddig Magyarországon még nem volt elérhető. Viszont a július elején történt bejelentésnek hála, az eddigi 26 ország mellé csatlakozhatott még 100 olyan régió, ahol elérhető a YouTube szolgáltatása, így hazánk is.

De mi is az a YouTube Shorts?

Röviden és tömören: Ez a YouTube új, rövid formátumú videós újítása, mellyel látványos, rövid videókat lehet készíteni a mobiltelefonunk segítségével. Nem titkolt módon, ezzel a fejlesztéssel a TikTok siker hullámára szeretne a felülni a YouTube is. A lényege, hogy könnyen és gyorsan fogyaszthassuk a rövid videós tartalmakat.

Mi az a YouTube Shorts?
Mi az a YouTube Shorts? – SCL Media Marketing Blog

Új funkciókkal, de nem új a formátummal startol a YouTube Shorts

Maga a Shorts már elérhető volt Magyarországon, de csak nézőként tudtuk használni a szolgáltatást. A júliusi bevezetésnek hála, ezentúl már szerkesztői, tartalomgyártói módban is használhatják a felületet a magyar tartalom gyárosok is. Nézzük milyen plusz funkciót jelentek meg a szerkesztői móddal:

  • szöveg hozzáadása a videó egyes pontjaihoz,
  • automatikus feliratozás a videókon,
  • akár 60 másodperces felvétele a Shorts kamerájával,
  • korábban készített videók hozzáadása a telefonod galériájából a Shorts kamerájával készített felvételekhez,
  • alapszűrők hozzáadása a Shorts videók színkorrekciójához.

Mi lesz a zenével, azaz a jogvédett tartalmakkal?

Nem elhanyagolható kérdés, hiszen a jogvédett zenéket a YouTube eddig is szigorúan vette. Elég csak visszagondolni az előző évek jogi csatározásaira, ahol az Európai Parlamentben a szerzői jogok törvényét vette górcső alá.

A YouTube közleménye szerint a Shorts-ban a zenét illetően, a művészek és a tartalomgyártók részére dalok széles tára áll majd rendelkezésre, így Shorts videóikban több mint 250 kiadó zeneszámait használhatják fel tartalomgyártás céljára.

A felhasználóknak továbbá lehetőségük nyílik majd audiomintákat kipróbálni. Ez azt jelenti, hogy nem csak más Shorts videókból, de a YouTube-on szereplő bármely videóból is. A felhasználók a saját kreatív ízlésük szerint alakíthatják át a YouTube-on szívesen nézett vagy éppen felkapott tartalmakat. Így akár kedvenc vicceikre reagálva, vagy komikus jeleneteket újrajátszva gyárthatnak tartalmat. Az ellenőrzés a tartalomgyártók kezében lesz, és ezáltal akár el is utasíthatják, hogy egy-egy hosszabb videójukat feldolgozzák mások.

Valódi riválisa lesz a Shorts a TikTok-nak?

Erre a kérdésre érdemes lesz visszatekinteni 1-2 év múlva, hogy lássuk miként sikerült a Google számára a YouTube-ra bevezetett újítást „eladnia” a felhasználók számára. Az biztos, hogy a YouTube jelenleg is a világ legnagyobb videós platformja, de a TikTok világszintű berobbanása már tisztán látszik, hogy bekövetkezett. Mind szórakoztatás, mind üzleti érdekek alapján is folyamatos a TikTok fejlődése, így tényleg nagy harc lehet a két platform között a nézők és a tartalomgyártók kegyeiért. Az Instagram is belépett 2020-ban a Reels nevezetű fejlesztésével a versenybe (ám Magyarországon ez még nem érhető el), de jelenleg nem sikerült lassítania a TikTok térnyerését. Az viszont biztosnak látszik, hogy a videós formátum kiemelt fontosságú lesz a jövőben a közösségi oldalak életében.

Amennyiben szeretnél értesülni más social media hírekkel kapcsolatban is, úgy látogass el egy csésze kávé társaságában a blogunkra legközelebb is!

Picture of Karácsony Péter

Karácsony Péter

Társalapító I Online Marketing Manager
Oszd meg a cikket az ismerőseiddel is!

Ezek is érdekelhetnek téged

woocommerce webshop előnye és hátránya

WooCommerce webshop előnye és hátránya

A WooCommerce egyike a legnépszerűbb webshop motoroknak, amelyet a WordPress tartalomkezelő rendszer kiegészítéseként használhatunk. Ez az ingyenesen letölthető bővítmény számos...

a 3 másodperces szabály - a videós tartalomgyártás alapköve

A 3 másodperces szabály – a videós tartalomgyártás alapköve

A digitális világban, ahol a figyelem gyorsan vándorol, a videós tartalomgyártás gyorsan és hatékonyan reagál a felhasználói igényekre. Az emberek...

Tartalomnaptár készítése - tervezzünk előre

Tartalomnaptár készítése – tervezzünk előre!

A digitális marketing világában a tartalomgyártás kulcsszerepet játszik a vállalkozások online jelenlétének növelésében és fenntartásában. Egy jól megtervezett tartalomnaptár segít...

Mi vagyunk a hiányzó puzzle darab,
a sikeredhez!

Összekötjük cégedet a digitális világgal, hogy minden darab a helyére kerüljön a siker felé vezető úton. Kérj ajánlatot online marketing szolgáltatásaink bármelyikére és kezdjünk bele a közös munkába!

Dolgozzunk együtt - SCL Media
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le semmiről!

Iratkozz fel hírlevelünkre, mi pedig bedobunk a postaládába pár hasznos infót!