TikTok marketing 2022 – Tovább folytatódik a térhódítás?

2022 és a TikTok, mint online marketing eszköz

Hatalmas növekedésen esett át a TikTok a 2016-os kiadását követően, hiszen immáron ez a harmadik legnépszerűbb közösségi platform, népszerűsége pedig töretlen. 2018 elején még csak 54 millió aktív felhasználóval dicsekedhetett az óriás, míg 2019. decemberére már 508 millióval, a tavalyi év végére pedig 755 millióval. Amennyiben a hazai viszonylatokat nézzük, akkor elmondhatjuk, hogy közel kétmilliós bázist tudhat magának a szolgáltatás. Mindennek köszönhetően a TikTok a marketing szakemberek és ügynökségek repertoárját is erősíti már.

A TikTok, mint online marketing eszköz. Na de kiknek?

Különböző statisztikák kimutatták, hogy leginkább fiatalok körében népszerű az alkalmazás, hiszen a felhasználók meghatározó, több, mint egyharmados része 18 év alatti. Nem kell azonban messze menni, hiszen a 20-as és 30-as korosztály körében egyaránt népszerű a TikTok. A közösségi platformon közel sem csak a Z generáció található meg túlnyomó többségben, azonban mégis érdemes köréjük építkezni. Mi több, a különböző felmérések azt is kimutatták, hogy a Z generáció közel 40 százaléka kizárólag TikTok-on érhető el, s nem használ mást, mint például a Facebook, vagy Instagram szolgáltatásait. Ergo a TikTok marketing segítségével foghatjuk meg csak igazán ezt a célcsoportot, hiszen őket más közösségi médián nem lehetséges becélozni.

Az utóbbi évek folyamán a Facebook marketing volt az egyik legmeghatározóbb hirdetési felület, köszönhetően a több, mint 2 milliárdos felhasználói bázisának. Noha az Instagram is folyamatos térhódítást élvezhetett, a marketingesek ezen platformot is előszeretettel alkalmazzák a mai napig, mivel különböző és újabb célcsoportokat lehet vele megfogni. A TikTok marketing egyaránt fontos szerepet játszik marketing szempontból, hiszen ahogyan a számok is mutatják, rohamosan növekszik az aktív felhasználói bázis, hiszen egyre több embert vonz be a videós őrület. Ezen felül pedig fontos újra kihangsúlyozni, hogy a Z generáció közel 40 százaléka más platformon továbbra sem található meg.

Videós tartalom és az online marketing

Egyértelműen látszik a tendencia, hogy az online marketing leginkább a videós tartalomgyártásra kezdett el átállni az utóbbi pár évben. Ameddig a különböző blogok egyre kisebb térhódítást élveznek napjainkban, addig ezzel arányosan szárnyalnak a videósok, hiszen egy-egy rövidebb felvétel által sokkal hatékonyabban lehet értékesíteni bármilyen terméket. Hasonló újítással érkezett 2021-ben a Google, a YouTube Shorts bevezetésével. Mondjuk ki nyugodtan, hogy ameddig egy blogcikket elolvasni több percbe tarthat, addig több rövidebb videót néznek meg a felhasználók, melyet, ha ügyesen összeraknak, akkor sokkal könnyeben értékesítenek. Külföldön, nagyobb országokban már erőteljesen ráálltak a TikTok marketingre a tartalomgyártók, azonban egyelőre úgy tűnik, hogy Magyarországon még csak ezt követően fog mindez igazán kibontakozni.

További érdekesség, hogy a Z generáció jelentős része a TikTok-on kívül nem használ más alkalmazást a hírszerzésre. Ergo sokan csak az appot használják, s innen értesülnek különböző újdonságokról, aktualitásokról. Emiatt is fontos a megfelelő videós tartalomgyártás, hiszen egy megfelelően összeállított és szponzorált videóval könnyedén potenciális vásárlókat foghatunk meg magunknak, akár akkor is, ha valamilyen új terméket kívánunk értékesíteni. 

Érdemes a vállalkozásfejlesztést a TikTok-on keresztül gyakorolni, hiszen általa sokkal könnyebben elérhető a célközönség, így gyorsabb eredményeket realizálhatunk. Egyelőre kevés vállalkozás ismerte fel a TikTok marketingben rejlő potenciált, azonban fontos szem előtt tartani, hogy a piac folyamatosan telítődik, így annál jobb, minél előbb vágunk bele.

Mit mutatnak a statisztikák?

Ha a statisztikát nézzük, akkor a TikTok-on naponta több, mint egy órát töltenek a felhasználók, átlagosan pedig 15-20 alkalommal nyitják meg az applikációt. Pontos adatok ugyan nincsenek a magyar bázisról, azonban bizonyos elemzések szerint, közel kétmillió felhasználót rejthet magában a platform, akiket egyetlen egyetlen szponzorált tartalommal könnyedén elérhetünk, ráadásul még a hirdetési költség is olcsóbb lehet, mint egy Facebook poszt esetében.

Te mit gondolsz a TikTok marketing jövőjét illetően? Továbbra is maradnál a régebbi megoldásoknál, mint a Facebook és Instagram marketing, vagy inkább nyitsz az újdonságok felé, amelyet a fiatalok jelentős része napi szinten használ?

Picture of Huszti Dávid

Huszti Dávid

A kontent bűvész
Oszd meg a cikket az ismerőseiddel is!

Ezek is érdekelhetnek téged

Online marketing kiszervezés - 5 jel, ha itt az idő - SCL Media blog

5 jel, hogy ideje kiszervezned az online marketinged

Az online marketing folyamatos figyelmet, szaktudást és erőforrásokat igényel. Cégvezetőként, marketinges vezetőként azonban gyakran szembesülhetsz azzal, hogy ezek az erőforrások...

Mit csinál egy digitális marketing ügynökség

Mit csinál egy digitális marketing ügynökség?

A digitális marketing ügynökség szerepe a mai üzleti világban kiemelkedően fontos, mivel az online térben való sikeres jelenlét alapjaiban meghatározza...

Mire jó a kulcsszó kutatás?

Mire jó a kulcsszó kutatás?

Kulcsszó kutatás – egy kifejezés, amit minden bizonnyal már sokszor hallottál napjaink digitalizált világában. De nem csak maga a kifejezés...

Mi vagyunk a hiányzó puzzle darab,
a sikeredhez!

Összekötjük cégedet a digitális világgal, hogy minden darab a helyére kerüljön a siker felé vezető úton. Kérj ajánlatot online marketing szolgáltatásaink bármelyikére és kezdjünk bele a közös munkába!

Dolgozzunk együtt - SCL Media

Csatlakozz a bennfentesekhez! 🤫

Szerezd meg elsőként a legfrissebb infókat, tippeket és exkluzív tartalmakat. Csatlakozz a bennfentesekhez, és légy részese egy nagyszerű körnek!

POPUP - hírlevél feliratkozás
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le semmiről!

Iratkozz fel hírlevelünkre, mi pedig bedobunk a postaládába pár hasznos infót!