Ütős marketing inspirációk a Super Bowl döntőiről

Ütős marketing inspirációk a Super Bowl döntőiről - SCL Media Online Marketing Ügynökség

Mint minden évben február elején, idén megrendezésre került az 56. Super Bowl döntő az amerikai NFL-ben, amely újabb rekordokat állított fel. A közönség immáron megszokhatta, hogy a különböző nagyvállalatok igazán kreatív marketing ötletekkel állnak elő, hiszen sokan a nagy nézettség miatt használják reklámforrásnak a döntőt.

Ameddig 1967-ben 40 ezer dollárba került egy 30 másodperces reklám a hirdetők számára, addig mára, 2021-re ez az összeg immáron 5,6 millióra rúgott ki. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez a legdrágább médiaesemény világszerte, így a marketing szakembereknek jól ki kell használniuk azt a pár másodperces hírnevet, melyet a döntő biztosít számukra.

A Super Bowl-t nem csak a döntő miatt szeretik az emberek, hiszen a nézők 25 százaléka csak és kizárólag a reklám miatt mutat érdeklődést. Talán nem csoda, hiszen a top marketingesek ekkor mutatják meg igazi kreativitásukat. Egyszerűen annyira érdekli az embereket a produkció, hogy amolyan őrületté nőtte ki magát, hiszen kellően emlékezetesek és feltűnőek a produkciók.

Milyen marketingstratégiákat, marketing ötleteket tanulhatunk a Super Bowl döntőkből?

Adj kontextust az üzenetednek!

Az egyik legkiemelkedőbb tevékenység a döntőkből, hogy a marketingesek képesek egy márka üzenetét úgy bemutatni, hogy az megfelelően illeszkedjen a környezethez. Mindezt úgy, hogy a nézők szórakoztatástként éljék meg, közben mégis a saját produktumuk előnyéről kommunikáljanak.

Például a Febreze légfrissítő gyártó évről évre szerepel a Super Bowl rendezvényeken. A hirdetéseik célja, hogy mindig emlékeztessék a nézőket, hogy sosem szabad kihagyni az egyik legfontosabb összetevőt a döntőről, mégpedig magát a légfrissítőt.

Használd ki a közönséged érzelmeit a marketing során!

Ahogyan több felmérés is kimutatta, sokkal jobban befolyásolják az emberek lojalitását bármely iparágban, ha érzelmeket tudunk kiváltani. Ezzel a reakcióval képesek a marketing szakemberek egy-egy döntő alatt többmillió potenciális ügyfelet, vagy vásárlót szerezni. 

A Super Bowl története azt mutatja, hogy ilyenkor lehet a közönség igényeit a legjobban kielégíteni, ha sikerül bennük felkeltenünk a vágyat, hiszen akkor elérzékülnek, nevetnek, majd vonzódnak az adott termékhez, szolgáltatáshoz. 

Járj túl a vetélytársaid eszén!

Ameddig mindenki a saját üzenetének továbbításával volt elfoglalva, addig 2015-ben a Volvo túltett mindenen. Egy játékra invitálta közösségi médián a követőit, ahol az volt a felhasználók feladata, hogy ahányszor kiejtik az autó szót a Super Bowl alatt, annyiszor tweeteljenek és posztoljanak a közösségi médián #VolvoContest hashtag-gel, hiszen ezzel nyerhetnek. 

Végeredmény mi volt? Ekkoriban 4 millió dollár volt egy 30 másodperces reklám a Super Bowl alatt. A Volvo összesen 5 darab XC60 autót sorsolt ki a játékban résztvevők között, így voltaképp csak ötször 38 ezer dollárba került a megjelenésük. Természetesen mondani sem kell, hogy ezzel a játékkal alaposan felkeltették az emberek érdeklődését a modell iránt.

Engedj betekintést a követőid számára

Az egyik legjobb marketingstratégia nem csak az, ha az érzelmekre hatunk, de ha úgymond betekintést engedünk az ügyfeleink számára. A 2019-es döntőn a Verizon mobilszolgáltató is ott volt a hirdetők között, akik olyan rövid történeteket mutattak be túlélőkről, akik a szolgáltató hálózatán át indítottak telefonhívást.

A végeredmény pedig nagyon személyes lett, hiszen érzelmileg hatott az emberekre, mivel kötődést váltott ki belőlük. Mi több, a Verizon ezzel a szereplésével a top 10 legtöbbet lejátszott reklám címet is elnyerte a 2019-es döntőből, annyira szerették az emberek.

Mindig tedd boldoggá a vásárlókat

A másik legjobb stratégia, mikor olyan pozitív hatást váltunk ki az emberekből, ami mosolyt csal az arcukra. Már a korábbi statisztikák is kimutatták, hogy azon hirdetők, akik valamilyen, boldogsághoz kapcsolódó üzenetet továbbítanak, amelyeken az emberek elmosolyodnak, ott sokkal nagyobb sikerrel értékesítenek. Ezt a stratégiát sokan ki is használják, hogy a boldogságfaktorra hajtanak.

Tudd, hogy kiket célozol a marketing üzeneteddel

Egy jó marketingstratégiánál mindig tudni kell, hogy az adott termékünkkel milyen csoportot célzunk meg. Erre egyik legjobb példa az Old Spice 2010-es Super Bowl reklámja, ahol azt reklámozták, hogy milyen illata van egy igazi férfinak.

Rövid, ám tiszta reklám volt ez, amivel az Old Spice csak a férfiakat célozta meg úgy, hogy mindenki tudta, kiknek szól a reklámjuk. Tiszta kommunikáció a marketing terén, egyben emlékezetes szereplés.

Mutasd be a terméked, de ne fókuszálj rá!

Az egyik leghangulatosabb reklám a 2011-es Super Bowl alatt ment le, amikor is a Volkswagen kapott főszerepet. Sokan beleesnek abba a hibába, hogy egy-egy videót túlzsúfolnak és olyan funkciókat mutatnak be a potenciális vásárlók számára, ami teljesen fölösleges.

Az autógyártó egy gyermeket helyezett a középpontba, aki épp Darth Vader-nek öltözött a Star Wars-ból. A kisgyerek az erőt használta saját házukat járva, azonban nem tudott semmit sem megmozdítani akarata szerint. A reklám végén, a fiatal főhősünk a ház előtt parkoló Passat-ot próbálta az erő segítségével beindítani, mire édesapja a házból figyelte és a kulcs segítségével távvezérelve indította a kocsit. Ezt követően fiatal Vader-ünk örülni kezdett, hisz valóban használta az erejét.

Nagyon kedves reklám volt ez, hiszen a gyártó egy kisgyereket rakott a középpontba, nem pedig saját termékének újdonságait mutatta be, ahogyan sokan mások. Pont emiatt emlékezetes még a mai napig is. Mit tanulhatunk marketing területén mindezekből? Oda kell figyelni minden egyes részletre, hisz minden másodperc értékes, amit a marketingbe rakunk! Emiatt a megfelelő kommunikációt és üzenetet kell előtérbe helyezni úgy, hogy hatunk az emberek érzelmeire. Ez természetesen nem csak a televíziós, hanem az online hirdetéseknél ugyanúgy elmondható. Erre egyik legmegfelelőbb csatorna a manapság nagy népszerűségnek örvendő TikTok lehet, hiszen lehetséges, hogy meg vannak számlálva a Facebook és Instagram párosának napjai Európában.

Picture of Huszti Dávid

Huszti Dávid

A kontent bűvész
Oszd meg a cikket az ismerőseiddel is!

Ezek is érdekelhetnek téged

Online marketing kiszervezés - 5 jel, ha itt az idő - SCL Media blog

5 jel, hogy ideje kiszervezned az online marketinged

Az online marketing folyamatos figyelmet, szaktudást és erőforrásokat igényel. Cégvezetőként, marketinges vezetőként azonban gyakran szembesülhetsz azzal, hogy ezek az erőforrások...

Mit csinál egy digitális marketing ügynökség

Mit csinál egy digitális marketing ügynökség?

A digitális marketing ügynökség szerepe a mai üzleti világban kiemelkedően fontos, mivel az online térben való sikeres jelenlét alapjaiban meghatározza...

Mire jó a kulcsszó kutatás?

Mire jó a kulcsszó kutatás?

Kulcsszó kutatás – egy kifejezés, amit minden bizonnyal már sokszor hallottál napjaink digitalizált világában. De nem csak maga a kifejezés...

Mi vagyunk a hiányzó puzzle darab,
a sikeredhez!

Összekötjük cégedet a digitális világgal, hogy minden darab a helyére kerüljön a siker felé vezető úton. Kérj ajánlatot online marketing szolgáltatásaink bármelyikére és kezdjünk bele a közös munkába!

Dolgozzunk együtt - SCL Media

Csatlakozz a bennfentesekhez! 🤫

Szerezd meg elsőként a legfrissebb infókat, tippeket és exkluzív tartalmakat. Csatlakozz a bennfentesekhez, és légy részese egy nagyszerű körnek!

POPUP - hírlevél feliratkozás
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le semmiről!

Iratkozz fel hírlevelünkre, mi pedig bedobunk a postaládába pár hasznos infót!