Ütős marketing inspirációk a Super Bowl döntőiről

Ütős marketing inspirációk a Super Bowl döntőiről - SCL Media Online Marketing Ügynökség
Oszd meg a cikket az ismerőseiddel is!

Mint minden évben február elején, idén megrendezésre került az 56. Super Bowl döntő az amerikai NFL-ben, amely újabb rekordokat állított fel. A közönség immáron megszokhatta, hogy a különböző nagyvállalatok igazán kreatív marketing ötletekkel állnak elő, hiszen sokan a nagy nézettség miatt használják reklámforrásnak a döntőt.

Ameddig 1967-ben 40 ezer dollárba került egy 30 másodperces reklám a hirdetők számára, addig mára, 2021-re ez az összeg immáron 5,6 millióra rúgott ki. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez a legdrágább médiaesemény világszerte, így a marketing szakembereknek jól ki kell használniuk azt a pár másodperces hírnevet, melyet a döntő biztosít számukra.

A Super Bowl-t nem csak a döntő miatt szeretik az emberek, hiszen a nézők 25 százaléka csak és kizárólag a reklám miatt mutat érdeklődést. Talán nem csoda, hiszen a top marketingesek ekkor mutatják meg igazi kreativitásukat. Egyszerűen annyira érdekli az embereket a produkció, hogy amolyan őrületté nőtte ki magát, hiszen kellően emlékezetesek és feltűnőek a produkciók.

Milyen marketingstratégiákat, marketing ötleteket tanulhatunk a Super Bowl döntőkből?

Adj kontextust az üzenetednek!

Az egyik legkiemelkedőbb tevékenység a döntőkből, hogy a marketingesek képesek egy márka üzenetét úgy bemutatni, hogy az megfelelően illeszkedjen a környezethez. Mindezt úgy, hogy a nézők szórakoztatástként éljék meg, közben mégis a saját produktumuk előnyéről kommunikáljanak.

Például a Febreze légfrissítő gyártó évről évre szerepel a Super Bowl rendezvényeken. A hirdetéseik célja, hogy mindig emlékeztessék a nézőket, hogy sosem szabad kihagyni az egyik legfontosabb összetevőt a döntőről, mégpedig magát a légfrissítőt.

Használd ki a közönséged érzelmeit a marketing során!

Ahogyan több felmérés is kimutatta, sokkal jobban befolyásolják az emberek lojalitását bármely iparágban, ha érzelmeket tudunk kiváltani. Ezzel a reakcióval képesek a marketing szakemberek egy-egy döntő alatt többmillió potenciális ügyfelet, vagy vásárlót szerezni. 

A Super Bowl története azt mutatja, hogy ilyenkor lehet a közönség igényeit a legjobban kielégíteni, ha sikerül bennük felkeltenünk a vágyat, hiszen akkor elérzékülnek, nevetnek, majd vonzódnak az adott termékhez, szolgáltatáshoz. 

Járj túl a vetélytársaid eszén!

Ameddig mindenki a saját üzenetének továbbításával volt elfoglalva, addig 2015-ben a Volvo túltett mindenen. Egy játékra invitálta közösségi médián a követőit, ahol az volt a felhasználók feladata, hogy ahányszor kiejtik az autó szót a Super Bowl alatt, annyiszor tweeteljenek és posztoljanak a közösségi médián #VolvoContest hashtag-gel, hiszen ezzel nyerhetnek. 

Végeredmény mi volt? Ekkoriban 4 millió dollár volt egy 30 másodperces reklám a Super Bowl alatt. A Volvo összesen 5 darab XC60 autót sorsolt ki a játékban résztvevők között, így voltaképp csak ötször 38 ezer dollárba került a megjelenésük. Természetesen mondani sem kell, hogy ezzel a játékkal alaposan felkeltették az emberek érdeklődését a modell iránt.

Engedj betekintést a követőid számára

Az egyik legjobb marketingstratégia nem csak az, ha az érzelmekre hatunk, de ha úgymond betekintést engedünk az ügyfeleink számára. A 2019-es döntőn a Verizon mobilszolgáltató is ott volt a hirdetők között, akik olyan rövid történeteket mutattak be túlélőkről, akik a szolgáltató hálózatán át indítottak telefonhívást.

A végeredmény pedig nagyon személyes lett, hiszen érzelmileg hatott az emberekre, mivel kötődést váltott ki belőlük. Mi több, a Verizon ezzel a szereplésével a top 10 legtöbbet lejátszott reklám címet is elnyerte a 2019-es döntőből, annyira szerették az emberek.

Mindig tedd boldoggá a vásárlókat

A másik legjobb stratégia, mikor olyan pozitív hatást váltunk ki az emberekből, ami mosolyt csal az arcukra. Már a korábbi statisztikák is kimutatták, hogy azon hirdetők, akik valamilyen, boldogsághoz kapcsolódó üzenetet továbbítanak, amelyeken az emberek elmosolyodnak, ott sokkal nagyobb sikerrel értékesítenek. Ezt a stratégiát sokan ki is használják, hogy a boldogságfaktorra hajtanak.

Tudd, hogy kiket célozol a marketing üzeneteddel

Egy jó marketingstratégiánál mindig tudni kell, hogy az adott termékünkkel milyen csoportot célzunk meg. Erre egyik legjobb példa az Old Spice 2010-es Super Bowl reklámja, ahol azt reklámozták, hogy milyen illata van egy igazi férfinak.

Rövid, ám tiszta reklám volt ez, amivel az Old Spice csak a férfiakat célozta meg úgy, hogy mindenki tudta, kiknek szól a reklámjuk. Tiszta kommunikáció a marketing terén, egyben emlékezetes szereplés.

Mutasd be a terméked, de ne fókuszálj rá!

Az egyik leghangulatosabb reklám a 2011-es Super Bowl alatt ment le, amikor is a Volkswagen kapott főszerepet. Sokan beleesnek abba a hibába, hogy egy-egy videót túlzsúfolnak és olyan funkciókat mutatnak be a potenciális vásárlók számára, ami teljesen fölösleges.

Az autógyártó egy gyermeket helyezett a középpontba, aki épp Darth Vader-nek öltözött a Star Wars-ból. A kisgyerek az erőt használta saját házukat járva, azonban nem tudott semmit sem megmozdítani akarata szerint. A reklám végén, a fiatal főhősünk a ház előtt parkoló Passat-ot próbálta az erő segítségével beindítani, mire édesapja a házból figyelte és a kulcs segítségével távvezérelve indította a kocsit. Ezt követően fiatal Vader-ünk örülni kezdett, hisz valóban használta az erejét.

Nagyon kedves reklám volt ez, hiszen a gyártó egy kisgyereket rakott a középpontba, nem pedig saját termékének újdonságait mutatta be, ahogyan sokan mások. Pont emiatt emlékezetes még a mai napig is. Mit tanulhatunk marketing területén mindezekből? Oda kell figyelni minden egyes részletre, hisz minden másodperc értékes, amit a marketingbe rakunk! Emiatt a megfelelő kommunikációt és üzenetet kell előtérbe helyezni úgy, hogy hatunk az emberek érzelmeire. Ez természetesen nem csak a televíziós, hanem az online hirdetéseknél ugyanúgy elmondható. Erre egyik legmegfelelőbb csatorna a manapság nagy népszerűségnek örvendő TikTok lehet, hiszen lehetséges, hogy meg vannak számlálva a Facebook és Instagram párosának napjai Európában.

Picture of Huszti Dávid

Huszti Dávid

A kontent bűvész

Maradj mindig naprakész!

Irtakozz fel hírlevelünkre

Ezek is érdekelhetnek téged

Dolgozzunk együtt
a sikeredért!

Tartalmaink, szolgáltatásaink az online marketing területén felkeltették az érdeklődésed?
Vedd fel velünk a kapcsolatot és egyeztessünk, hogy közösen érhessünk el sikereket!