A TikTok folyamatosan változik, és bár még csak az év elején járunk, már bőven elegendő drámát szolgáltatott a számunkra, hála az Egyesült Államokban érvénybe lépő történelmi rövidségű bannolásnak. Az elmúlt hónapok történései is azt bizonyítják, hogy a TikTok sokkal mélyebben gyökerezik a jelenlegi online kultúrában, mint azt a döntéshozóink előzetes megítélhették.
Bannolás ide vagy oda, a TikTok jelenleg is a legnépszerűbb videós platformok közé tartozik, és valószínűleg ez egyhamar nem is fog megváltozni. Merüljünk is el néhány top TikTok trendben, amire idén mindenképpen érdemes odafigyelni.
Közösség által vezérelt storytelling
A TikTok trendek között állandó helyet foglal el a storytelling, amely a TikTok esetében a közösség felhatalmazásával teljesen átalakítja a márkakommunikációt.
A trendi brandek folyamatosan újabb és újabb módokon felkarolják ezt a trendet, és így felhatalmazzák a felhasználókat, hogy aktívan alakítsák a narratívákat UGC-kampányok, kihívások és más platform specifikus interaktív funkciók (például duettek) révén.
Ez a megközelítés személyesebbé teszi a márkákat, és a közönség visszajelzéseinek bevonásával erősítik a bizalmat.
Kíváncsiság vezérelt tartalom
2025-ben a TikTok trendek többek között a kutató szellemű tartalmakról szólnak. A platformon már bevett szokás tulajdonképpen, hogy a felhasználókat különböző témák felfedezésére ösztönözzék. Ezzel is azt az érzetet keltve, hogy a TikTok egy olyan hely, ahol minden kíváncsiság és érdeklődés eléri a „csúcspontját”, ami számos releváns perspektívához és feltérképezetlen nyúlüreghez vezethet.
A tudománytól a kultúráig a TikTok alapvetően a felfedezés platformja. Minden videó új nézőpontot kínál, és arra invitálja a felhasználókat, hogy az érdeklődési körüknek megfelelő módon tanuljanak és foglalkozzanak az adott tartalommal.
Valódi emberek a reflektorfényben
Bár ez egy folyamatosan fejlődő tendencia, idén is jellemző, hogy a TikTok trendek mindenekelőtt a valódi, hiteles (és ezáltl rokonszenves) embereket teszik a reflektorfénybe.
Ez a hangsúlyeltolódás differenciálja egyébként a leginkább a TikTok-ot még mindig az Instagramtól, mert egyre inkább elmozdul a csiszolt és kurátori tartalomtól a valódi személyek és történeteik bemutatása felé.
A TikTok-on sikeres tartalomgyártók és a márkák egyaránt felismerték már a hitelesség értékét a közönséggel való kapcsolatteremtésben, ami a felhasználók által generált tartalmak és a mindennapi emberekkel való együttműködések növekedéséhez vezet.
Sales újratöltve
2025-ben a TikTok egyre mélyebbre merül az e-kereskedelemben, és olyan új funkciókat vezet be, amelyek lehetővé teszik a tartalomgyártók számára, hogy zökkenőmentesen értékesítsenek termékeket az alkalmazáson belül.
Mivel az online vásárlás egyre inkább terjed, a TikTok is ösztökéli a vásárlást közvetlenül a felhasználói élménybe integráló lehetőségeket.
A tartalomgyártók nemcsak bemutathatják a termékeket a videóikban, de linkeket is adhatnak meg a nézőknek a vásárláshoz anélkül, hogy lényegében elhagynák az alkalmazást.
Ez a TikTok trend jelentős változást hozhat el abban, ahogyan a márkák és más alkotók pénzzé teszik tartalmaikat a TikTok-on. A szórakoztatás és a sales egyesítésével a felhasználók a szenvedélyüket nyereségre fordíthatják, miközben a közönségnek kényelmes és vonzó vásárlási élményt nyújtanak.
Keresőmotor váltás
A TikTok tulajdonképpen a Z generáció kedvenc keresőmotorjává vált. Ez egy olyan maradandó TikTok trend, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni, ezért a SEO szempontokra a platform esetében is érdemes figyelmet fordítani.
Mivel egyre több felhasználó fordul a TikTok-hoz, hogy információt és válaszokat találjon, a felület a tudás és a felfedezés célpontjává válik. Ahogy a TikTok tovább finomítja az algoritmusát, várhatóan egyre több felhasználó támaszkodik majd a platformra a barkácsolási kisokosoktól kezdve a termék értékeléseken át az életmóddal kapcsolatos tippekig.
Azok a márkák és alkotók, akik megértik ezeket a TikTok trendeket és képesek alkalmazkodni is hozzájuk, 2025-ben jelentős láthatóságra és elkötelezettségre tehetnek szert a platformon.