Sikeres marketing stratégia, avagy hogyan kápráztat el az Apple?

Sikeres marketing stratégia, avagy hogyan kápráztat el az Apple? - SCL Media marketing Ügynökség - Blog

Ha az Apple-ről beszélünk, akkor a kaliforniai cég igazán megoszlatja a véleményeket. Sokan szeretik, de persze akadnak olyanok is, akik egyenesen utálják. Egy valamit azért érdemes leszögezni, hogy az Apple kiváló felhasználói élményt ad mindenki számára. De a kérdés felmerül, hogy a sikeres marketing stratégia miben rejlik?

Fenntartják a tribalizmust!

Ha visszaemlékszünk kicsit a vállalat első éveire, akkor láthatjuk, hogy mindig lázadók voltak – és ez a sikeres marketing stratégia egyik alappillére. Elég csak az 1984 című reklámra gondolni. Az almás vállalat mindig is azt sugallta, hogy merjünk változtatni. Merjünk szembeszállni másokkal, ne féljünk úttörők lenni!

Voltaképp az Apple még mindig az az úgynevezett underdog, mint régen volt – annak ellenére, hogy mára az egyik legnagyobb vállalattá nőtte ki magát. Továbbra is megadják azt az érzést a felhasználóiknak, hogy ők valamilyen nagyobb dologhoz tartoznak. Ennek kapcsán pedig elég megnézni a vállalat felelősségvállalását, vagy a különböző kezdeményezéseket, melyekhez beállnak időről időre. 

Ez egy sikeres marketing stratégia, melyet a kezdetek óta alkalmaznak. Ezzel tudnak azonosulni az emberek, így tesznek szert több követőre.

Úgy ösztönzik az embereket, mint senki más!

Elmondhatjuk, hogy az Apple, ha nem is forradalmasította, de változtatott az emberek vásárlási szokásain. Ha bemész egy hivatalos üzletükbe, akkor olyan érzésed van, mintha egy elit klubhoz tartoznál. Nem érzed azt, hogy a szokásos hétvégi kötelező bevásárlási körön lennél.

A boltjaikban rengeteg kiállított termék van, melyet az emberek kedvükre nyomogathatnak. És a végeredmény? Ezzel az úgynevezett birtoklási effektust hozzák létre. Ez pszichológiailag annyit tesz, hogy az emberek nagyobb valószínűséggel vásárolnak meg olyan terméket, amelyet magukénak éreznek. 

Ez a másik sikeres marketing stratégiai építőelem, hiszen így még inkább vásárlásra ösztönzik az embereket. És az elmúlt években ezt ismerte föl egyre több vállalat, hogy mennyire hatásos ez a módszer.

Nem csak az influenszerek által bizonyítanak!

A kaliforniaiak nagyon jól csinálják, mikor influenszerek számára adnak egy-egy terméket, majd a különböző médiafelületeken beszámolnak róluk. Ezzel ismételten azt ültetik el az emberekben, hogy mennyire menő termékeik vannak, melyeket csak bizonyos emberek kapnak meg.

Mi több, az Apple sokat fektet ilyen téren az átlag felhasználókba egyaránt. Ahogyan mondani is szokták, az egyik legjobb reklám, az ajánlás. Ha azt látjuk, hogy egyre több ismerősünk használ egy-egy terméket, akkor előbb-utóbb mi is kipróbáljuk, hisz úgy gondoljuk, sokan nem tévedhetnek.

A sikeres marketing stratégia része az odafigyelés!

Bizonyára láttatok már több olyan videót, melyben egy-egy apró részletre hívják fel a figyelmet. Például egy új termék bemutatóján arról mesélnek, hogy mennyi időt öltek bele, hogy egy-egy funkciót tökéletesre csiszoljanak. Mi több, mióta megjelentek az első Apple Watch modellek, azóta szeretettel mutatják be, hogy az óra miképp mentette meg egy ember életét.

Az almások kiemelt figyelmet fordítanak a legapróbb részletekre, hisz tudják, ebben különböznek másoktól. Ha nem figyelnének ezekre, akkor nem sokban tűnnének ki riválisaik közül. És ez az egyik legjobb sikeres marketing stratégia lépésük.

One more thing… A titkosfegyver!

One more thing… Egy olyan kifejezés, amely sokak számára ismerős lehet. Elsőnek a vállalat korábbi CEO-ja és alapítója, Steve Jobs használta 1999-ben, az előadása végén. Ezt követően, pedig időről-időre újra és újra előhúzták ezt a technikát a zsebükből.

Az Apple vezetői nagyon jól játszanak ezzel, hiszen akkor durrantják el, mikor a legkevésbé számítanál rájuk. Ha minden évben lenne egy-egy ilyen meglepetésük, akkor bizony hamar elvesztené varázsát. Ugyanez igaz lehet arra is, ha mindig akciót, vagy nyereményjátékot hirdetnél: egyszerűen elvesztené hatását és exkluzivitását, hiszen ahhoz szoktatnád a követőid.

A sikeres marketing stratégia része, hogy akár éveket is várnak, mire eldurrantanak egy ilyen momentumot, mikor valami nagyot mutatnak be. Tudják, hogy ezzel aratnak nagy sikert, melyről hosszas ideig beszélnek az emberek. Legutóbb most június elején volt erre példa, a 2023-as WWDC konferencián, mikor is felfedték az Apple Vision Prót.

Sikeres marketing stratégia szempontból mit tanulhatsz Te az Apple-től?

A sikeres marketing stratégia az Apple ékköve. Sokat tanulhatunk tőlük, akár szeretjük a termékeiket, akár nem, hiszen nem hiába nőtte ki magát a kaliforniai vállalat az egyik legnagyobbá.

Összegezve, mire figyelj jobban Te is, hogy sikeresebb legyen vállalatod és jobban ösztönözd a vásárlókat?

  • Merj kiállni társadalmi témák mellett! Képviseld magad, hiszen az emberek szeretnek beállni egy-egy olyan ügy mellé, mellyel azonosulni tudnak.
  • Ösztönözd úgy a potenciális vásárlóidat, mint senki a piacon! Biztosíts számukra lehetőséget, hogy kipróbálhassák a termékeidet. Biztosítsd, hogy minden alapvető információt megkapjanak.
  • Jó dolog, ha influenszerekkel együttműködsz, de ne feledd, hogy az emberi elégedettség lehet sokszor a legjobb ajánló! Ha jó terméked van és elégedettek az emberek, akkor azt szívesen osztják meg barátaikkal!
  • Figyelj oda a legapróbb részletekre! Hidd el, ez fog megkülönböztetni a többiektől, legyen szó akár az online jelenlétedről, vagy magáról, a termékedről!
  • One more thing… Használd Te is ezt a technikát, de ne vidd túlzásba, mert hamar ellaposodik! Érezz rá a megfelelő fűszerezésre!

Számunkra az SCL Mediánál fontos a partnereink elégedett visszajelzése. Vedd fel velünk a kapcsolatot itt, vagy látogass el Facebook oldalunkra, hiszen segítünk megálmodni a megfelelő marketingpszichológiát, hiszen számos szolgáltatásban tudunk segíteni.

Picture of Huszti Dávid

Huszti Dávid

A kontent bűvész
Oszd meg a cikket az ismerőseiddel is!

Ezek is érdekelhetnek téged

Online marketing kiszervezés - 5 jel, ha itt az idő - SCL Media blog

5 jel, hogy ideje kiszervezned az online marketinged

Az online marketing folyamatos figyelmet, szaktudást és erőforrásokat igényel. Cégvezetőként, marketinges vezetőként azonban gyakran szembesülhetsz azzal, hogy ezek az erőforrások...

Mit csinál egy digitális marketing ügynökség

Mit csinál egy digitális marketing ügynökség?

A digitális marketing ügynökség szerepe a mai üzleti világban kiemelkedően fontos, mivel az online térben való sikeres jelenlét alapjaiban meghatározza...

Mire jó a kulcsszó kutatás?

Mire jó a kulcsszó kutatás?

Kulcsszó kutatás – egy kifejezés, amit minden bizonnyal már sokszor hallottál napjaink digitalizált világában. De nem csak maga a kifejezés...

Mi vagyunk a hiányzó puzzle darab,
a sikeredhez!

Összekötjük cégedet a digitális világgal, hogy minden darab a helyére kerüljön a siker felé vezető úton. Kérj ajánlatot online marketing szolgáltatásaink bármelyikére és kezdjünk bele a közös munkába!

Dolgozzunk együtt - SCL Media

Csatlakozz a bennfentesekhez! 🤫

Szerezd meg elsőként a legfrissebb infókat, tippeket és exkluzív tartalmakat. Csatlakozz a bennfentesekhez, és légy részese egy nagyszerű körnek!

POPUP - hírlevél feliratkozás
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le semmiről!

Iratkozz fel hírlevelünkre, mi pedig bedobunk a postaládába pár hasznos infót!