Egy üzleti weboldal sikeressége (vagy éppen sikertelensége) sokszor az apró részletekben keresendő. Persze van, amikor olyan hibákat lehet találni üzleti weboldalakon, hogy az már segítségért kiállt, de ne legyünk most ennyire rosszhiszeműek, hogy ezek a leggyakoribb hibák és nézzük meg, hogy milyen tényezőkre érdemes ezeken felül figyelni.
Ebben a cikkben összeszedtünk 5 olyan hibát, mely a siker és a sikertelenség között mozgathatja a weboldalad, és a vállalkozások gyakran el is elkövetik őket:
1. Gyenge biztonság a weboldalon
Sajnos a weboldalak elleni támadások bármikor utolérhetnek téged is. Nem kell itt nagy volumenű hackertámadásokra gondolni, elég egy rosszindulatú robot vagy egy versenytárs, aki szeretne kicsit belepiszkálni a honlapodba, esetleg ellehetetleníteni.
Érdemes figyelnünk arra, hogy megváltoztassuk a bejelentkezési felületünk (admin felület) elérhetőségét. Ha hiszed, ha nem, sokan már ennél a lépésnél elvéreznek és az alapértelmezett bejelentkezési útvonalakat használják. Ha teheted, lásd el robotok elleni védelemmel is a bejelentkezési felületed, erre kiváló segítséget nyújta a Google reCAPTCHA szolgáltatása, amit ingyenesen integrálhatsz a weboldaladba.
Gondolom azt meg sem kell említeni, hogy az alapértelmezett jelszót (ha először ilyet állítottál be) mindenképpen változtasd meg. A jelszó legyen erős, nehezen kitalálható. Inkább ezt írd fel magadnak, ne a webesed telefonszámát, akit riasztanod kell majd, ha folyamatosan feltörik az oldaladat! Plusz, a felhasználó nevünkre is érdemes figyelni. Így például nem az Admin szót, vagy az oldalunk domain címét adjuk meg, ha lehet.
2. Gagyi, öregedő dizájn
Sajnos egy üzleti weboldal sem örökéletű, időnként rájuk fér a vérfrissítés. Ennek egyik szemmel látható jele, ha az oldaladra kattintva azt kérdezi magától a felhasználó: „Uh, ez vajon mennyire lehet naprakész, ha ilyen a kinézete?„
Persze nem csak az öregedő honlapok okozhatnak problémát, hanem az olcsó, silány munkával összerakott, sokszor a reszponzív megjelenést is nélkülöző oldalak. Főleg egy új honlap megalkotásakor már alap elvárásnak kell lennie, hogy mobilbarát kinézetet is kapjon.
Az oldalunk dizájnja azért is fontos, hiszen a látogató ezzel fog először szembesülni. Itt fogja megkapni az első benyomást, itt dönti el magában, hogy hova is sorol téged, mint vállalkozás? Így pár másodperc alatt lehetsz egy minőségi és igényes megítélésű, vagy akár egy silány megjelenésű és bizalmatlanságot sugalló cég is. Csak te döntesz, hogy melyik oldalra állsz be!
3. Színtelen, szagtalan tartalom
A weboldal készítés egyik fontos eleme a szöveges, képi tartalmak. Ezek segítségével lehet optimálisan kialakítani a dizájnt, ezek segítségével lehet pozicionálni az értékesítést elősegítő szövegeket és még sorolhatnánk.
Ám sokan ezen a részen spórolnak. A marketing szövegírás egy külön műfaj. Lehet, hogy van egy jó írói készségekkel megáldott kolléga a csapatodban, de az üzleti weboldal szövegírása más tészta.
Sokszor tapasztalható hiba, hogy a cégek virágnyelven beszélnek, nem találják meg a közös hangot a célközönségükkel és éppen ezért távolságtartóbb lesz a felhasználó miközben a te üzleti weboldaladat böngészi.
Az írásbeli kommunikációd egyik fontos feladata, hogy közelebb hozd vele magadhoz a potenciális vásárlókat, a célközönséged. Ha ezt nem sikerül elérned, akkor valamit rosszul csináltál és vevőktől estél el.
4. Érthetetlen navigáció
Egyik felhasználó sem szeret egy igényes, modern üzleti weboldal helyett, egy webes labirintusban kattintgatni. Éppen ezért fontos, hogy a honlapodon található belső linkek mindenképpen megfelelően működjenek, megfelelő helyekre mutassanak.
A legjobb, ha ezek a linkek tudatosan irányítják a felhasználót az oldalunkon. A legjobb esetben persze vásárlás lesz a „kattintgatás” vége, ha tudatosan építjük ezt az útvonalat.
A belső linkek mellett nem meglepő módon, külső linkek is helyet kapnak. A SEO értékeléseink között is fontos szempont, hogy mennyi, illetve milyen minőségű kifelé mutató linkeket használunk, így ezt se vegyünk félválról, ha lehet!
5. Duplikált tartalom
Jelen esetben a több nem jobb, mint a kevesebb. Nem lesz előnyünkre, ha kétszer-háromszor jelenítjük meg a tartalmainkat, azaz duplikáljuk őket. Sőt akkor sem leszünk előrébb, ha mások tartalmait osztjuk meg akár módosítás nélkül, akár nagyon apró módosításokkal.
Kérdezheted, hogy: Miért, ki veszi majd észre? Mennyi erre az esély?
A rossz hír az, hogy a válasz erre Mr. Google Algoritmus. Igen, feltérképezi az összes oldalt és a duplikált tartalmakat hátrébb sorolja, vagy meg sem jeleníti, illetve az oldalad SEO-jának sem fog jót tenni.
Éppen ezért kerüld a duplikációkat, akár a honlapodon belül is, írj új szövegeket a különböző oldalakra, és véletlenül se hagyj megduplázott oldalakat a webhelyeden, hiszen a webhely feltérképezése során ezek láthatóak maradnak a Google robotjának a szemében.