A mai digitalizált világban visszatérő problémát jelent az aktualitás, hiszen iszonyatosan gyorsan változnak a trendek, valamint felhasználói szokások. Manapság minden vállalkozás számára alapvető dolog egy weboldal megléte, hiszen ez az alapja mindennek. Itt mutatjuk be a tevékenységünket, s erre húzzuk fel a marketinget. Így egy weboldal felújítás, vagy weboldal készítés során kiemelten kell figyelnünk, hogy összhangban, naprakészen legyenek a kommunikációs eszközeink.
Mi emberek manapság mindent a neten keresünk, s fontos megértenünk, hogy gyorsan változik az online világ körülöttünk. Aki nem csak lépést tartana, hanem lépéselőnybe szeretne kerülni a fejlődéssel, annak alkalmazkodnia kell az aktuális trendekhez, folyamatosan újítania, fejlesztenie kell.
Mikor esedékes a weboldalunk megújítása?
Sokszor találkozunk olyan weboldalakkal, mikor már szemmel láthatóan látszik, hogy a honlap megjelenése régimódi, s aktualitását vesztette. Ehhez hozzáadódik a nem kompakt, mobil-barát kialakítás hiánya. Egy weboldalnak nem csak az asztali gépünk böngészőjéből kell, hogy szépen mutasson, hanem okostelefonokon és tableteken egyaránt.
Mi több, ha a weblapon található bővítmények frissítése is elmaradt, akkor azok sem fognak megfelelően működni, ami hosszabb távon fejfájást generálhat egyaránt az üzemeltető és az olvasók számára.
Folyamatosan változnak a felhasználói szokások
Mielőtt térhódításba kezdtek az okostelefonok, akkor elég volt csak az asztali gépek, laptopok igényeihez mérni a fejlesztéseket. Az utóbbi években egyre inkább megváltoztak a felhasználói szokások a statisztikák alapján. Éppen ezért a Google is bevezette a mobile-first indexing rendszerét.
Manapság sokkal több felhasználó nézi a weboldalakat okostelefonokról és tabletekről, miközben egyre kisebb azok aránya, akik pont laptopról, vagy asztali gépről szörföznek. Emiatt elengedhetetlen a folyamatos fejlesztés, valamint mobil-barát optimalizálás, mivel, ha ezen készülékeken nem jelennek meg megfelelően a tartalmak, akkor mindegy milyen kontent van az oldalunkon, az olvasók hamar elpártolnak.
A megújulás pozitív hatása, aktualitás érzés
A weboldalak fenntartásának egyik alapvető pillére, hogy folyamatosan megújuljanak, s aktuális érzést keltsenek. Bizonyára több olyan weboldallal találkoztatok már, ahol tudtátok, hogy bár vannak jó cikkek és kontentek az oldalon, azonban mégsem szívesen néztek fel az adott oldalra, hiszen annyira idejét múlt a dizájn, valamint maga az oldal is iszonyatosan lassan tölt be.
Valljuk be, egy szép honlap már évekkel ezelőtt is több látogatót vonzott be, többen olvasták a cikkeket. Átlagosan elmondhatjuk, hogy a trendek 3-5 évente változnak. Ebből kifolyólag érdemes ezen időintervallumon belül átesni egy-egy nagyobb felújításon. Természetesen a honlap tartalmi elemei megmaradhatnak, így fontos az alapvető dizájn kialakításra fektetni a hangsúlyt a weboldal készítés során.
Fontos megjegyezni, hogy egy weboldal nem csak attól fog jól kinézni, ha szép képek és dizájnelemek vannak rajta. Fontos szem előtt tartani, hogy az adott oldalunkkal, márkánkkal kapcsolatban mit szeretnénk az olvasók és vásárlók számára sugározni, így a honlaptervezés során alaposan meg kell tervezni, mit teszünk a felhasználók elé a nagyobb bizalom elérése érdekében.
Új weboldal készítés és mobilbarát kinézet egyszerre!
Ahogyan a cikk elején kitértünk, úgy érdemes ismételten hangsúlyozni, hogy kiemelten fontos a mobilbarát kinézet. Hiába van egy olyan honlapunk, mely a mezei böngészőkön, asztali gépen kiválóan néz ki, de nem szabad megfeledkezni a mobilbarát küllemről sem.
A legtöbb felhasználót okostelefonokról fogjuk elérni, így elsődlegesen érdemes ezen nézetre kiemelt szerepet fordítani. Természetesen a tablet-felhasználókat sem szabad figyelmen kívül hagyni, hisz belőlük is akadnak bőven olvasók. Így a weboldal készítés során számításba kell ezeket is venni, különben kevesebb potenciális felhasználót érünk el.
Tartsuk szem előtt a hirdetéseket a weboldal készítés során!
Az egyik legfontosabb tényező a végére maradt, ez pedig a hirdetések kezelése. Egy modern weboldal sokkal jobban kezeli a különböző hirdetéseket, hiszen ezeket már alapból úgy kell beállítani, hogy a Google és a Facebook párosának a legjobb barátai legyenek. Ergo könnyebb optimalizálást érhetünk el hosszabb távon.
Sokszor előfordul a régebbi weblapoknál, hogy nem megfelelőek a beállítások. Például elavultak egyes elemei, így ennek hatására nem a megfelelő konverziót hozza. Ez pedig rövidebb-hosszabb távon nagy kihatással van az olvasottságra és az eladásokra egyaránt.
Ha weboldal készítésén, esetleg újragondolásán gondolkodsz, akkor keress minket bátran, hisz az ütős marketingstratégián felül segítünk megálmodni a számodra legoptimálisabb, legkiemelkedőbb megoldásokat.